Stiai ca o agentie seo care ofera servicii seo de calitate este Digital Metrics din Bucuresti? Inclusiv selectarea acelor cuvinte care te pot propulsa in primele rezultate Google.
Care sunt proprietatile cuvintelor cheie?
Sa presupunem ca trebuie sa alegi o casa pentru a cumpara. Cum alegi cea mai buna varianta? Probabil o vei analiza in detaliu, corect?
De exemplu:
- ce suprafata locuibila are?
- are curte? cat este de mare?
- are garaj?
- cat de mari sunt facturile la utilitati?
- se afla intr-o zona buna?
Asadar, analizezi fiecare detaliu al locuintelor disponibile ce ti se par interesante pentru a o alege pe cel mai potrivit contextului tau.
Cu aparent misterioasele cuvinte cheie se intampla acelasi lucru. Trebuie sa te uiti la proprietatile sale pentru a le alege pe acelea care sunt cele mai potrivite la un moment dat.
Pentru aceasta, idealul este sa te uiti la trei puncte vitale (la fel ca si in alpinism, regula de 3 se aplica si aici!). Acestea sunt urmatoarele:
- ce indica termenul (cuvantul cheie) in calatoria de cumparare a clientului;
- care este volumul de cautare al cuvantului cheie respectiv;
- care este concurenta de clasare.
Aceste trei elemente analizate impreuna genereaza cuvinte cheie care pot fi clasificate ca fiind scurte (head tail) sau “cu coada lunga” (long tail). Ar trebui sa le utilizezi pe ambele pe site-ul firmei tale, dar in momente diferite si in scopuri diferite. Iar alegerea acestora este indicat sa o faca o agentie seo buna.
Ce este un cuvant cheie head tail?
Un cuvant cheie head tail este un termen generalist, care nu indica neaparat intentia unui anumit user, ci un cuvant cu volum mare de cautare si concurenta ridicata.
Cu alte cuvinte, este un cuvant care grupeaza mai multe tipuri diferite de vizitatori si, prin urmare, are si un volum foarte mare de cautari.
De exemplu, sa presupunem ca ai o firma de avocatura. Un cuvant cheie important pentru nisa aceasta ar fi „avocatura”.
Acest termen are:
- o mare acoperire: „avocatura” este un cuvant care are mai multe semnificatii;
- nu indica intentia vizitatorului: cei care cauta „avocatura” ar putea sa fie un student care cauta sa cerceteze cursuri universitare, un antreprenor care cauta un birou de avocatura si multe altele;
- are un volum mare de cautari;
- concurenta ridicata.
Ce este un cuvant cheie cu coada lunga?
Un cuvant cheie long tail este opusul unui cuvant head tail: este un termen foarte specific, care indica intentia vizitatorului, are un volum mai scazut de cautare si implicit o concurenta mai scazuta.
Cele mai citite articole
Tot in exemplul de marketing pentru avocatura, imaginati-va cuvantul cheie „cabinet avocatura infiintare firme”. Acest termen este caracterizat ca coada lunga, deoarece:
- nu este scurt: exista 4 cuvinte diferite care alcatuiesc acest cuvant cheie;
- indica intentia vizitatorului: doreste un cabinet de avocatura care infiinteaza firme;
- are un volum redus de cautari (exista tool-uri care ofera aceste indicatii);
- are o concurenta scazuta ( pe baza indicelui de dificultate de clasare).
Cum poti ca sa dezvolti o strategie de cuvinte cheie pentru blogul tau?
Acum ca intelegi diferentele dintre cuvintele cheie head tail si long tail, ramane intrebarea: cum sa dezvolti o strategie pentru a gasi cele mai bune cuvinte cheie pentru blogul tau?
Ideal pentru aceasta este sa utilizezi puterea castigului de scara in avantajul tau si sa creezi o strategie.
Sa zicem ca la inceput, site-ul firmei tale nu are prea multa relevanta pe Google. Prin urmare, va fi dificil de clasat in ceea ce priveste cuvinte cheie head tail. Astfel, are sens sa ataci cuvintele cheie mai vulnerabile cu o concurenta scazuta (cu coada lunga).
Cand apar primele rezultate, Google va incepe sa iti sporeasca progresiv relevanta. In acest fel, va fi posibil sa investesti in articole si continut concentrat pe cuvintele cheie head tail.
Dupa cum vezi, vei folosi castigul de scalare al traficului long tail pentru a-ti elabora strategia si pentru termenii head tail.
De asemenea, este important sa intelegi ca sus-mentionatele cuvinte cheie long tail atrag un public mult mai concentrat pe achizitii. Prin urmare, ele sunt potrivite pentru continutul mai concentrat, acela focusat pe conversie, in timp ce termenii head tail sunt mai generalisti si de aceea mai indicati la inceputul palniei de vanzari.
Cum poti ca sa folosesti continutul semantic in site-ul tau?
Google are algoritmi foarte moderni pentru a clasa articolele pe pagina sa de cautare. Unul dintre punctele pe care motorul de cautare le privilegiaza cel mai mult este coerenta semantica a continutului postat. In practica, aceasta inseamna utilizarea termenilor care sunt in corelatie cu cuvantul cheie principal.
Daca articolul tau nu are si acesti termeni, Google va intelege ca este un content mai sarac decat altele pe aceeasi tema.
O modalitate buna de a gasi termeni semantici pe care sa ii inserezi in contentul tau este prin Google insusi.
Pare destul de complicat? Tocmai de aceea este bine sa lucrezi cu profesionistii.
Intra pe digitalmetrics.ro pentru detalii!