Tehnologiile bazate pe inteligența artificială cuceresc rând pe rând sectoarele economice, crescând în popularitate pe an ce trece. Aplicate într-o varietate de domenii de activitate, de la industria auto și produse electrocasnice și electronice și până la cele de cazinou online și smart home, aceste tehnologii permit o interacțiune din ce în ce mai realistă între persoanele aflate la mare distanță.
Inteligența artificială – perspective de viitor și modul în care hologramele 3D în timp real vor influența viitorul omenirii
Începând cu anul 2018, atunci când sectorul inteligenței artificiale genera venituri de 10,1 miliarde de dolari, în 2021 lucrurile s-au schimbat complet. După ce în 2019, creșterea a fost de câteva miliarde, până la 14,69 miliarde de dolari, în 2020, încasările acestei industrii au ajuns la 22,59 miliarde de dolari. Anul 2021 a însemnat venituri generate de AI în valoare de 34,87 miliarde de dolari.
Din acest moment, în următorii ani, această piață va crește exponențial, veniturile generate având valori excepționale. Astfel, în 2022, suma încasată va fi de 51,27 miliarde de dolari, în 2023 se va ajunge la 70,94 miliarde de dolari, iar în 2024, cota de piață va fi de 94,41 miliarde de dolari.
Pentru 2025, inteligența artificială va ajunge la o valoare de 126 de miliarde de dolari, o creștere incredibilă raportată la anul 2018. Companiile de IT investesc în dezvoltarea de noi tehnologii bazate pe AI sau în consolidarea celor deja lansate. Printre aceste companii se numără Microsoft, Samsung, Apple, Google și IBM.
Unul dintre exemplele cele mai elocvente sunt cele legate de sectorul echipamentelor care utilizează afișaje holografice 3D – în 2020, nivelul încasărilor era de 608 milioane de dolari, iar până în 2025 se preconizează că se va atinge pragul de 1,83 de miliarde de dolari.
Pe același trend ascendent se află și piața holografiei digitale, care în 2019 înregistra venituri în cuantum de 2,2 miliarde de dolari, iar până în 2025, acest sector va obține încasări în valoare de 5, 4 miliarde de dolari până în 2024.
Segmentul hologramelor medicale a evoluat la fel de bine – de la încasări de 163,4 milioane de dolari în 2015 până la 953,9 milioane de dolari în 2021. Este cât se poate de evident faptul că, indiferent de categorie, piața hologramelor urmează o tendință ascendentă, care indică faptul că acestea vor ocupă un rol major în interacțiunea dintre oameni în viitor.
Hologramele 3D au capacitatea de a ne schimba existența?
Cele mai citite articole
Proiecțiile holografice ne permit să interacționăm atât cu oameni, cât și cu obiecte reale de la mare distanță, fără ca acestea să fie prezente. Marile branduri, precum Google (ARCore), Apple (ARKit) sau Microsoft (HoloLens), ne propun astfel de soluții tehnologice care sunt capabile să îmbunătățească comunicarea dintre oameni. Însă, acestea sunt doar câteva dintre exemplele care ilustrează nivelul extins de aplicabilitate a hologramelor 3D în viața noastră.
Navion este un concept lansat de WayRay care le permite conducătorilor auto să vizualizezi traseele de navigație într-un mod holografic, fără a mai fi nevoie de sistemul standard de navigație. Mai mult decât atât, acest dispozitiv are capacitatea de a identifica potențialele pericole din trafic, așa cum este prezența pietonilor, redându-i pe aceștia pe display-ul holografic.
Hologramele 3D vor face uitați ochelarii tridimensionali care permit în acest moment derularea conținutului digital special conceput pentru aceștia. Echipamente, precum HoloPlayer (de la producătorul Looking Glass Factory), au rolul de a prelua în totalitate acest conținut și a-l afișa în mod direct persoanelor care trebuie să îl vizualizeze grație proiecțiilor holografice, fără a mai fi nevoie de dispozitive intermediare, așa cum sunt ochelarii 3D.
Conferințele de la distanță, care în acest moment se desfășoară prin intermediul platformelor Teams, Skype și Zoom vor trece la un alt nivel datorită holo-conferințelor 3D. Acest lucru este deja în faza de proiect, iar unii producători deja au lansat display-uri holografice destinate prezentărilor, așa cum este cazul brandului Magic Halo care a prezentat Deep Frame, primul display holografic bazat pe realitatea augmentată.
Holograme direct pe dispozitivele mobile?
Din moment ce 80,63% din populația Globului deține un smartphone, iar producători renumiți din acest domeniu, precum LG și Samsung deja au în lucru telefoane inteligente care să funcționeze cu holograme, nu este momentul ca utilizatorii să aibă parte de altfel de mesaje decât cele cu care au fost obișnuiți până acum?
2Mee a lansat sistemul de mesagerie holografică instant, care le oferă utilizatorilor un nou tip de experiență, una bazată pe personalizarea interacțiunii. În acest moment, acest brand oferă soluții bazate pe acest tip de tehnologie în diverse domenii precum serviciile financiare, retail, transport, media, sport sau gaming.
De altfel, în acest moment 2Mee a semnat un parteneriat cu compania Triggy, care activează în domeniul jocurilor de noroc, pentru a le oferi persoanelor care folosesc serviciile operatorilor din acest domeniu și a afiliaților acestora o experiență a utilizatorului bazată pe holograme ca parte a mesajelor transmise către utilizatori.
Omul modern se află în căutarea unor soluții tehnologice care să îi ofere acces personalizat la serviciile pe care le folosește în mod curent. De aceea, acceptarea hologramelor 3D și a altor soluții bazate pe inteligența artificială se va face cu cea mai mare deschidere, pentru că, ii permite acestuia să facă un pas real în viitor.