Orice afacere este dependenta de gradul de satisfactie al clientilor. Indata ce ai gasit un client apare provocarea: cum il pastrezi alaturi de tine? Stabilirea si mentinerea unor relatii puternice trebuie adaptata la realitatea vremurilor pe care le traim. Daca pana in urma cu cativa ani totul se concentra pe resursa umana si instrumentele se rezumau la telefon, birotica si papetarie, in epoca noilor tehnologii piata de dezvoltare aplicatii CRM (Customer Relationship Management) este intr-o continua ascensiune. Iata cum te poate ajuta.
Te ajuta sa-ti cunosti clientii mai bine
In relatia cu clientii, esential este sa va intelegeti. Daca ai merge in urma cu cateva decenii si i-ai spune cuiva ca ai acces cu o simpla apasare de buton la toate informatiile de care ai nevoie cu privire la fiecare client, ai fi privit ca un extraterestru. La inceput, fiecare isi nota in agende si registre cele mai diverse detalii: date de contact, adrese, specificul relatiei de business, comenzi, facturi, solicitari si felul cum au fost onorate, preferinte, sarbatori si aniversari, limba vorbita, lucruri de evitat etc. Companiile mai mari aveau divizii care se ocupau exclusiv cu intocmirea acestor fise. Era firesc ca in timp lucrurile sa se simplifice. Asa cum telefonul inteligent a inlocuit o multime de alte instrumente ajutatoare, aplicatiile de business usureaza foarte mult activitatea de secretariat. Cand ai la dispozitie atat de multe informatii, este firesc ca munca de comunicare sa fie foarte mult usurata, iar exprimarea ta sa aiba o rata mult mai mare de succes.
Un public tinta mai bine conturat
Cele mai citite articole
Nu te poti adresa tuturor clientilor cu acelasi mesaj standard care incepe cu „Stimate domn/doamna…”. Formularile sablonarde au un dar aparte de a indeparta oamenii. Un software dedicat afacerii tale iti poate aranja toate profilurile pe categorii. Departamentul de marketing va putea sa-si articuleze campaniile mult mai coerent, tinand cont de preferintele si specificul fiecaruia. Astfel vei sti sa oferi fiecaruia serviciul si oferta de fidelitate care i se potriveste, obtinand in schimb aprecierea acestora pentru interesul pe care i l-ai acordat. Pentru echipa pe care o conduci este de un real folos sa aiba acces la acest tip de informatii, sa stie care este stadiul fiecarui client si mai ales cand trebuie sa actioneze pentru a nu-i pierde in detrimentul concurentei.
Comunicare mai rapida si mai eficienta
Intervalul dintre momentul solicitarii unui client si raspunsul primit este o cursa contra cronometru. Atunci cand un potential incepe comunicarea, trebuie sa te astepti ca serviciile sau produsele tale sa fie doar una dintre ofertele pe care le sondeaza. Asadar, esti din start intr-o competitie. De felul cum vei raspunde depinde reusita acestei relatii. In primul rand este important sa te adaptezi la canalul de comunicare preferat de client. Cu cat intri mai mult in confortul lui, cu atat se va simti mai apreciat si dornic de colaborare. Din nou, centralizarea pe care ti-o ofera un software dedicat este esentiala: in fiecare profil vei avea acces la intregul istorc al comunicarilor si la felul cum au fost solutionate solicitarile. In relatia ta personala cu clientii, poti deveni mai competitiv, mai eficient si mai profitabil. In gestionarea echipei pe care o conduci, poti vedea cine performeaza, cine are dificultati si poti interveni la timp pentru a redresa situatia inainte de a pierde clienti.
Cei ce au inceput sa lucreze cu softuri dedicate gestionarii afacerii marturisesc ca nu-si mai pot imagina activitatea profesionala fara acest tip de instrumente. Un program care gestioneaza toate informatiile de care ai nevoie in relatia cu clientii este cel mai bun ajutor posibil.