Ai nevoie de o nouă imprimantă? 5 detalii la care să fii atent în alegerea acesteia

O imprimantă este unul dintre lucrurile în care îți vei dori să investești pentru a-ți face jobul mai ușor, dar și atunci când vrei să-ți sporești productivitatea. Mai mult, alegerea acesteia ar trebui să fie luate pe criterii bine definite, astfel încât să reprezinte o investiție financiară care să dureze în timp, dar și care să nu îți genereze prea multe cheltuieli atunci când vine vorba de întreținerea acesteia. 

Iată care sunt cele mai importante 5 detalii la care trebuie să fii atent atunci când achiziționezi o nouă imprimantă: 

1. Stabilește bugetul de la bun început

Ca orice alt obiect pe care îl achiziționezi, e necesar să îți stabilești de la bun început care este suma maximă pe care o vei dori să o dai pe imprimantă, dar și suma minimă. În acest fel, vei putea realiza un research mai detaliat, vei înțelege care sunt specificațiile unui astfel de dispozitiv și nu vei putea fi înșelat în ceea ce privește prețul. 

2. Asigură-te că consumabile nu sunt o problemă 

Atunci când utilizezi o imprimantă în activitatea zilnică, înțelegi cât de importante sunt foile de print, precum și cerneală pe care o folosește. Astfel, pentru ca aceasta să funcționeze cât mai mult timp în parametrii normali, utilizează doar consumabilele compatibile sau care sunt recomandate de către producător. 

3. Alege o imprimantă potrivită pentru nevoile tale

Cele mai citite articole

Un aspect important atunci când îți alegi imprimanta este ca acesta să îți să fie potrivită pentru nevoile tale și ale celorlalți din birou. Astfel, poți opta pentru o imprimantă inkjet care îți va permite să printezi atât monocrom, cât și color pe diferite tipuri de hârtie sau poți opta pentru o imprimantă laser care este mult mai sigură și mai economă. Mai mult, ar fi de preferat să te îndrepți către o imprimantă wireless, care îți va oferi mobilitatea de care are nevoie un birou dinamic. 

4. Imprimantă sau dispozitiv multifuncțional

O multifuncțională îți va pune la dispoziție mai multe funcții pe care le poți folosi în activitatea ta profesională, precum scanare sau copiere. Însă trebuie să știi că un dispozitiv multifuncțional este mult mai scump, are nevoie de mai multe consumabile și, sunt unii specialiști care consideră că nu face o treabă foarte bună. Analizează nevoile și dorințele tale și nu cumpăra un dispozitiv doar pentru multiplele funcții pe care le are dacă nu le vei folosi. 

5. Optează pentru o imprimantă nouă

Deși o imprimantă second hand este mai ieftină, nimeni nu garantează că aceasta a fost bine întreținută sau că va funcționa în parametrii optimi. De aceea, e de preferat să te orientezi către magazine din care îți poți cumpăra un dispozitiv nou și care îți pot oferi garanție și suport în cazul unor situații neprevăzute. 

În general, investițiile în dispozitive electronice presupune un timp de căutare și de analizarea a ofertelor mai îndelungat, astfel încât decizia să fie luată cât mai rațional posibil, iar tu să te poți bucura cât mai mult de acesta. 

Sursa foto: pexels.com

Cele mai citite articole