Milioane de clienți europeni folosesc aplicațiile mobile fintech pentru a efectua multe tranzacții esențiale și pentru a-și gestiona finanțele personale. De exemplu, le folosesc pentru a accesa sau a plăti pentru facilități de credite rapide. Aceste aplicații le permit să plătească, să economisească, să depună și chiar să retragă bani. Beneficiile lor sunt prea evidente și prea multe pentru a fi neglijate.
Cu toate acestea, aceste instrumente au limitări notabile pe care utilizatorii trebuie să le cunoască pentru a le optimiza. Faptul că ați aflat despre aceste limitări nu înseamnă că nu sunt instrumente viabile. În schimb, aceste informații vă ajută să ocoliți aceste neajunsuri și să optimizați aplicațiile. Rămâneți pe această pagină pentru a descoperi mai multe și pentru a utiliza aplicațiile pentru a vă gestiona mai bine finanțele.
#1 O singură aplicație nu se potrivește tuturor utilizatorilor
Uneori, companiile încearcă să facă mai mulți utilizatori să le folosească aplicațiile. Astfel, acestea aruncă plasa prea largă și, în cele din urmă, erodează caracterul adecvat al unei aplicații. Această provocare poate fi problematică în cazul în care situația financiară personală nu se încadrează în ceea ce dezvoltatorul consideră că este normal. De exemplu, dacă câștigați săptămânal, iar aplicația acceptă doar plăți bisăptămânale sau lunare, s-ar putea să trebuiască să vă schimbați modul în care vă organizați bugetul pentru a vă încadra în limitările aplicației.
#2 Riscuri de securitate
Securitatea este nenegociabilă atunci când vă ocupați de chestiuni online. Multe aplicații prevăd integrarea cu conturile și cardurile bancare. Provocarea apare în cazul în care o aplicație este spartă sau dacă vi se fură parola, deoarece breșa ar putea pune în pericol conturile dvs. bancare. Mai mult, dacă pierdeți bani în urma pirateriei sau dacă cardurile dvs. sunt compromise, ați putea sfârși prin a fi tras la răspundere pentru că ați încălcat termenii și condițiile acordurilor bancare și ale deținătorilor de carduri.
Prin urmare, vă recomandăm să citiți detaliile mai amănunțite ale contractelor bancare sau ale cardurilor dvs. pentru a vedea dacă este permisă expunerea parolelor și a detaliilor contului dvs. către aplicații externe. Chiar dacă nu vă conectați contul, ar trebui să fiți totuși precaut cu privire la modul în care aplicația colectează, stochează și partajează datele personale. Astfel, vă recomandăm să evitați orice integrare, cu excepția cazului în care considerați că este absolut sigură sau necesară.
De asemenea, puteți rămâne în siguranță legându-vă contul la aplicații financiare terțe de încredere, în special la cele care colaborează cu banca dvs. De exemplu, conectarea cardului sau a contului dvs. la PayPal sau Skrill este un pariu sigur, deoarece toate băncile au încredere în acest brand.
#3 Excesul de funcții îi poate copleși pe unii utilizatori
Majoritatea aplicațiilor financiare au caracteristici copleșitoare menite să facă din unele dintre ele hub-uri „unice”. De exemplu, unele sunt aplicații de carduri de credit și de investiții. Deși aceste caracteristici nu sunt în mod inerent rele, aceste multe caracteristici nu sunt benefice în anumite circumstanțe.
Cele mai citite articole
De exemplu, un utilizator care se luptă cu datoriile sau care încearcă să își controleze cheltuielile în spirală este cel mai prost pariat să fie ademenit cu un cont de investiții sau un nou card de credit. Această tentație îi poate distrage atenția de la obiectivele lor financiare primare.
#4 Unele aplicații ar putea să vă clasifice greșit cheltuielile
Să folosim o aplicație de bugetare pentru a ilustra acest aspect. Dacă alegeți o aplicație de bugetare care se conectează la conturile dvs. financiare, nu este garantat că aceasta va identifica întotdeauna cu exactitate tipul de cheltuieli pe care le aveți. Este obișnuit să găsești o aplicație de bugetare care clasifică schimbarea unei anvelope de mașină ca fiind o cheltuială pentru îngrijirea copilului. Dacă apare această problemă, veți fi nevoit să o remediați manual, învingând scopul inițial de a avea această aplicație pentru a vă urmări cheltuielile.
#5 Implicații în ceea ce privește costurile
Majoritatea aplicațiilor de înaltă calitate își ascund cele mai bune caracteristici în versiunile premium. Acestea vă permit să accesați doar beneficii limitate pentru a vă atrage să plătiți pentru aplicațiile premium. Deși nu este nimic rău în a plăti pentru o aplicație benefică, plata suplimentară ar putea fi o mică provocare pentru o persoană care se confruntă cu dificultăți financiare. Această limitare este valabilă pentru utilizatorii care se scufundă în datorii și care doresc să facă tot posibilul pentru a economisi mai mulți bani.
#6 Aplicațiile nu îți vor schimba comportamentul
În timp ce mulți pasionați de tehnologie presupun de obicei că aplicațiile îi pot ajuta să „facă totul”, adevărul este că aplicațiile nu vă pot scoate de la cârma vehiculului financiar. De exemplu, dacă cheltuiți prea mult cu cardul de credit, o aplicație de bugetare nu poate decât să vă arate unde vă cheltuiți banii. Cu toate acestea, nu poate face nimic pentru a aborda cauza principală a obiceiului dvs. de a cheltui prea mult. Va trebui în continuare să urmăriți și să abordați această provocare înainte ca ea să vă sufoce finanțele.
În plus, o aplicație nu vă va arăta cea mai bună modalitate de a vă schimba circumstanțele financiare negative. Va trebui să vă așezați și să vă gândiți la modalități de a îmbunătăți lucrurile. De exemplu, puteți decide să vă luați un loc de muncă cu jumătate de normă, să începeți o activitate secundară, să lucrați ore suplimentare pentru a câștiga mai mult sau să luați un credit rapid online nebancar dacă situația este urgentă.
#7 Fără responsabilitate
Aceste aplicații vă oferă instrumente valoroase pentru a vă gestiona finanțele. Cu toate acestea, ele nu impun nicio consecință dacă nu le folosești. În cele din urmă, trebuie să te așezi să îți analizezi cheltuielile și să decizi asupra schimbărilor necesare pe care trebuie să le faci pentru a-ți îmbunătăți finanțele, deoarece o aplicație nu îți cere acest lucru.
#8 Erorile de utilizare sunt încă numeroase
În cele din urmă, în timp ce aplicațiile te ajută să eviți multe erori umane, trebuie să te pregătești și pentru erori tehnice, deoarece acestea încă mai fac greșeli. Nicio aplicație nu este infailibilă și poate provoca gafe costisitoare atunci când introduceți date sau îndepliniți alte sarcini. Astfel, trebuie să rămâneți în gardă pentru a verifica totul înainte de a trece la tranzacții critice.
Gânduri finale
La fel ca și un credit instant, aplicațiile financiare au multe puncte forte și neajunsuri frumoase. Cu toate acestea, ele au și limitări care vă impun să fiți în gardă pentru a le optimiza. Le explorăm pe cele mai importante nouă pentru a vă permite să le maximizați. Folosiți aceste informații pentru a vă îmbunătăți gestionarea finanțelor personale.