Acest articol raspunde direct la intrebarea: care sunt filmele lui Leonardo DiCaprio si cum arata impactul lor astazi. Vom trece prin etapele cheie ale carierei, de la inceputuri, la recorduri globale si colaborari cu regizori de top, adaugand statistici actualizate pentru 2025 si context de la institutii relevante ale industriei filmului. Veti gasi mai jos o privire structurata asupra repertoriului sau si a cifrelor care il confirma ca una dintre cele mai influente vedete ale cinemaului contemporan.
De ce conteaza filmografia lui Leonardo DiCaprio in 2025
Leonardo DiCaprio ramane in 2025 un reper al filmului mainstream si de autor, cu o filmografie care combina succesul de public cu exigenta critica. Pana in 2025, filmele in care a jucat au generat cumulat peste 7,5 miliarde USD la box office mondial, conform agregarilor industriei de tip Box Office Mojo (IMDbPro), cifra care il mentine in elita actorilor cu trac major in cinematografele globale. In planul recunoasterii de breasla, el are 7 nominalizari la Oscar si un trofeu al Academiei Americane de Film (AMPAS) pentru The Revenant (2015), plus cel putin 3 Globuri de Aur castigate, o paleta consistenta de nominalizari la BAFTA si Screen Actors Guild Awards, si o prezenta constanta in topurile American Film Institute (AFI) si British Film Institute (BFI) privind rolurile remarcabile ale ultimelor trei decenii.
Importanta filmografiei lui rezida in versatilitate: eroi romantici si tragici (Titanic), genuri hibrid (thriller psihologic si SF, precum Shutter Island si Inception), biografii si anti-eroi (The Aviator, The Wolf of Wall Street), precum si epopei istorice (Gangs of New York, Killers of the Flower Moon). In 2023, Killers of the Flower Moon a consolidat parteneriatul sau cu Martin Scorsese si a marcat, conform AMPAS, o prezenta masiva in sezonul premiilor, chiar daca DiCaprio nu a figurat pe lista Oscar din 2024. In 2021, trecerea catre streaming cu Don’t Look Up a confirmat adaptabilitatea sa la noile modele de distributie: filmul a depasit 400 de milioane de ore vizionate in 28 de zile, potrivit Netflix Top 10, insertie rara pentru un star de cinema clasic intr-un ecosistem dominat de platforme.
Dincolo de cifrele pure, DiCaprio a lucrat cu regizori desemnati sau premiati de AMPAS (Scorsese, Spielberg, Tarantino, Nolan, Mendes), iar asta i-a fixat un profil care imbina atractia de box office cu pedigree-ul artistic. In plus, dupa 2020, pe fondul discutiilor despre sustenabilitate in productie si responsabilitate sociala (teme urmarite si de Motion Picture Association – MPA), selectia sa de proiecte a ramas rara si focalizata, ceea ce mareste greutatea fiecarui titlu nou. Pentru fanii de cinema si pentru industria studiourilor, filmografia sa functioneaza atat ca inventar de hituri, cat si ca studiu despre cum se construieste pe termen lung relevanta unui actor principal.
Anii timpurii si ascensiunea (1991–1996)
Inainte de a deveni star global, DiCaprio si-a slefuit talentul intr-o serie de roluri independente si productii de studio cu buget mediu. Debutul pe marele ecran a venit cu Critters 3 (1991), dar saltul calitativ s-a produs cu This Boy’s Life (1993), unde a jucat alaturi de Robert De Niro si Ellen Barkin, oferind un portret sensibil al unui adolescent prins intr-un mediu familial abuziv. Tot in 1993, rolul sau secundar din What’s Eating Gilbert Grape i-a adus prima nominalizare la Oscar (Best Supporting Actor) la doar 19 ani, garantand validarea de la Academia Americana de Film ca talent dramatic autentic, nu doar tanar carismatic de Hollywood. A urmat The Basketball Diaries (1995), unde a explorat durerosul derapaj catre dependenta al poetului si muzicianului Jim Carroll, apoi Total Eclipse (1995), provocator din punct de vedere tematic, si Romeo + Juliet (1996) al lui Baz Luhrmann, care l-a propulsat in cultura pop a generatiei MTV printr-o adaptare moderna a textului lui Shakespeare.
Perioada 1991–1996 este marcata de intensitate si diversitate stilistica. El a oscilat inteligent intre productii indie si proiecte de studio, ceea ce i-a permis sa acumuleze capital critic si sa-si extinda baza de fani. Marvin’s Room (1996), unde a impartit ecranul cu Meryl Streep si Diane Keaton, a confirmat abilitatea de a se integra intr-o distributie de calibru. Conform BFI, rolurile timpurii ale lui DiCaprio sunt adesea folosite in scolile de film drept studii de caz despre tranzitia de la adolescent star la actor adult cu greutate, pentru ca arata o maturitate a alegerilor si o curiozitate pentru personaje imperfecte.
Repere ale etapei timpurii:
- Critters 3 (1991) – debut pe marele ecran, important ca inceput, chiar daca film de categorie B.
- This Boy’s Life (1993) – primele ecouri critice solide alaturi de Robert De Niro, augurand viitoarea punte spre Scorsese.
- What’s Eating Gilbert Grape (1993) – prima nominalizare la Oscar; validare timpurie de la AMPAS.
- The Basketball Diaries (1995) – intensitate psihologica si fizica; cult status in randul tinerilor cinefili.
- Romeo + Juliet (1996) – crossover masiv in cultura pop; consolidarea publicului international.
Semnificativ este si contextul de industrie: mijlocul anilor ’90 a reprezentat o perioada in care studiourile au mizat pe proiecte mid-budget cu scop dublu – performanta la festivaluri si atractivitate comerciala. DiCaprio, sprijinit de agenti si manageri cu networking in zonele premiilor (SAG-AFTRA si AMPAS), a intrat exact in acest flux. Pana in 1996, cariera lui acumulase deja atuurile unui portofoliu capabil sa sustina un salt catre blockbuster, fara a-si periclita credibilitatea artistica.
Titanicul si starul global (1997–1999)
Era Titanic a transformat un actor foarte promițator intr-una dintre cele mai mari vedete ale lumii. In 1997, Titanic, regizat de James Cameron, a devenit fenomen global si a ramas pana in 2025 unul dintre cele mai profitabile filme din istorie, cu incasari de peste 2,26 miliarde USD la nivel mondial (reeditari incluse). La Premiile Academiei (AMPAS), Titanic a castigat 11 Oscaruri, egaland recordul istoric, iar imaginea cuplului Leonardo DiCaprio – Kate Winslet a intrat in imaginarul colectiv. Pentru DiCaprio, succesul a impus si provocarea clasica a starurilor: cum transformi notorietatea masiva intr-o filmografie durabila si respectata?
Dupa Titanicul care i-a cristalizat aura de idol global, The Man in the Iron Mask (1998) a oferit un teren de test pentru a vedea daca publicul il urmeaza si dincolo de mega-francize si hype. Filmul a avut incasari respectabile, peste 180 de milioane USD worldwide, dar nu a atins standardele critice ale altor proiecte. Insa a functionat ca punte catre o varietate de roluri, semnalizand dorinta actorului de a evita tipizarea. Proiecte ca Celebrity (1998, cameo) si The Beach (2000) au mentinut interesul publicului si au avut dialoguri critice divergente, dar In 1999–2000 trendul a aratat clar ca DiCaprio nu va ramane doar “Jack Dawson”.
Recorduri si impact ale erei Titanic:
- Incasari cumulative pentru Titanic: peste 2,26 miliarde USD, inclusiv relansarile ulterioare (date agregate pana in 2025).
- 11 Oscaruri la AMPAS pentru Titanic – egalarea recordului istoric de trofee pentru un singur film.
- Crestere masiva a pietelor internationale: anii 1997–1998 au consolidat profilul starului in Europa si Asia, conform rapoartelor MPA privind globalizarea box office-ului.
- Demonstratie de “crossover appeal”: de la public adolescent la public matur, fapt rar pentru actorii romantici ai epocii.
- Setarea unei platforme de negociere: cache-ul de dupa Titanic i-a permis sa aleaga regizori si scenarii de top pentru etapa urmatoare.
Intre 1997 si 1999, DiCaprio a fost sinonim cu blockbusterul romantic, dar a pus deja bazele reconfigurarii sale. In dialog cu trendurile industriei (multiplicarea teritoriilor internationale si investitiile studiourilor in evenimente cinematografice globale), star-power-ul sau a devenit un activ in sine. Aceasta forta de atractie va fi convertita dupa 2000 in colaborari cu autori de top si in roluri care ii pun la incercare atat tehnica, cat si rezistenta fizica.
Parteneriatul cu Martin Scorsese: de la Gangs of New York la Killers of the Flower Moon
Alianta creativa cu Martin Scorsese este coloana vertebrala a filmografiei lui DiCaprio. Incepand cu Gangs of New York (2002), continuand cu The Aviator (2004), The Departed (2006), Shutter Island (2010), The Wolf of Wall Street (2013) si culminand cu Killers of the Flower Moon (2023), aceasta relatie regizor–actor a definit o generatie. Fiecare titlu a livrat o componenta diferita: epopee istorice (Gangs), biografie cu densitate psihologica si tehnica (The Aviator), thriller criminal cu tensiune morala (The Departed), explorare a psihozei si perceptiei (Shutter Island), satira corporatista spumoasa si cinica (The Wolf of Wall Street) si analiza a injustitiei sistemice in America anilor 1920 (Killers of the Flower Moon). Cumulat, aceste filme reprezinta un manual despre cum sa cresti calitativ si sa ramai, simultan, relevant comercial.
Pe terenul premiilor, The Aviator i-a adus Globul de Aur si o nominalizare AMPAS, The Departed a triumfat la Oscar pentru Scorsese (Best Director), iar The Wolf of Wall Street a generat un val de discutii despre limitele reprezentarii excesului si eticii in cinema. Killers of the Flower Moon, sustinut de Apple si distribuit in cinematografe in 2023, a depasit 150 de milioane USD worldwide in rulajul de sala si a avut un parcurs solid in sezonul premiilor 2023–2024, cu multiple nominalizari AMPAS, BAFTA si Guild-uri, confirmand durabilitatea duo-ului. Din perspectiva pietei, colaborarea DiCaprio–Scorsese este unul dintre cele mai coerente “branduri” de autor ale secolului XXI, relevant si pentru arhivele si programele BFI si AFI dedicate filmelor canonice moderne.
Filme-cheie in parteneriatul cu Scorsese:
- Gangs of New York (2002) – epopee istorica ce a rebranduit imaginea lui DiCaprio post-Titanic.
- The Aviator (2004) – portretul lui Howard Hughes; Glob de Aur si nominalizare AMPAS pentru actor.
- The Departed (2006) – thriller premiat la Oscar pentru Scorsese; DiCaprio intr-un rol tensionat moral.
- Shutter Island (2010) – succes major de box office pentru un thriller psihologic.
- The Wolf of Wall Street (2013) – satira exuberanta; nominalizari multiple la Oscar si Globul de Aur pentru actor.
- Killers of the Flower Moon (2023) – epopee istorica Apple; nominalizari multiple in sezonul 2023–2024.
In 2025, parteneriatul ramane reper pentru modul in care un actor si un regizor pot construi pe termen lung o identitate cinematografica cu greutate, in care fiecare film pare o variatiune pe teme morale, istorice si estetice care ii preocupa pe amandoi. In arhitectura industriei, astfel de colaborari ancoreaza prognozele de box office si, conform MPA, contribuie la mentinerea atractivitatii cinematografului ca eveniment cultural in era streamingului.
Thriller, SF si experiment narativ: de la Shutter Island la Inception
Zona thriller si SF i-a oferit lui DiCaprio un teren ideal pentru a imbina accesibilitatea mainstream cu ambitia formala. Shutter Island (2010), in regia lui Scorsese, a functionat ca un puzzle psihologic cu estetica noir si twisturi multiple, trecand de 290 de milioane USD la box office global si demonstrand ca publicul urmareste cu placere naratiuni complexe daca sunt sustinute de star power si regie sigura. In acelasi an, Inception (2010) al lui Christopher Nolan a devenit un fenomen cultural, cu incasari de aproximativ 836 de milioane USD worldwide, potrivit Box Office Mojo, si patru Oscaruri tehnice la AMPAS, confirmand apetitul global pentru SF sofisticat.
Inception a reinventat pentru multi spectatori placerea de a discuta filmul dupa vizionare, de a revedea cadre si de a interpreta finalul. Acest tip de engagement, masurat acum la scara mai larga prin social media si analize ale pietei (incluzand rapoarte MPA despre comportamentul audientei), a facut din DiCaprio o figura centrala in cinemaul blockbuster cerebral. In paralel, el a continuat sa alterneze cu drame precum J. Edgar (2011), in care a lucrat cu Clint Eastwood, si cu proiecte de autor cu abordare istorica sau morala. In 2012, Django Unchained, in regia lui Quentin Tarantino, l-a adus in ipostaza de antagonist memorabil, iar incasarile au depasit 400 de milioane USD in lume, semn clar ca flexibilitatea de a juca si “villain” ii mareste paleta.
Titluri si repere in zona thriller/SF:
- Shutter Island (2010) – thriller psihologic cu peste 290 milioane USD box office global.
- Inception (2010) – SF cerebral, ~836 milioane USD; 4 Oscaruri AMPAS (zone tehnice).
- J. Edgar (2011) – biografie cu transformare fizica, regia Clint Eastwood.
- Django Unchained (2012) – rol de antagonist; incasari ~426 milioane USD worldwide.
- The Great Gatsby (2013) – spectacol vizual; ~353 milioane USD la nivel global.
Concluzia acestei etape este ca, in anii 2010, DiCaprio a fost nu doar star, ci si curator; a mizat pe regizori cu semnatura puternica (Nolan, Eastwood, Tarantino) si pe scenarii ce combina complexitatea cu potentialul de eveniment. Pentru AFI si BFI, aceste alegeri contureaza un actor a carui cariera poate fi citita si ca harta a cinemaului de autor cu acces mainstream.
Roluri transformatoare si efort fizic: The Revenant si alte varfuri dramatice
Putine roluri au cerut atata rezistenta fizica si psihica precum The Revenant (2015), in regia lui Alejandro G. Inarritu. Filmat in conditii grele, cu lumina naturala si temperaturi scazute, proiectul a testat limitele tuturor celor implicati. Rezultatul: peste 530 de milioane USD incasari mondiale si o recoltare majora la Premiile Academiei, inclusiv Oscarul pentru Cel Mai Bun Actor pentru DiCaprio si Oscarurile pentru Regie si Cinematografie. In 2025, The Revenant ramane reperul când se discuta despre roluri “de anduranta” si despre modul in care actorii pot transcende bariera spectacolului pentru a ajunge la experienta senzoriala nefiltrata.
Transformarile sale nu se opresc aici. In The Aviator (2004), a surprins fragilitatea si geniul lui Howard Hughes; in Blood Diamond (2006), a livrat un amestec de cinism si umanizare in context politico-economic tensionat; iar in Revolutionary Road (2008), reunirea cu Kate Winslet intr-o drama domestica regizata de Sam Mendes a produs un portret crud al dezamagirii de clasa mijlocie postbelica. Aceste roluri sunt discutate in scolile de actorie pentru modul in care imbina analiza psihologica cu compozitia fizica (accente, ticuri, postura), aspecte adesea remarcate de guild-urile profesionale (SAG-AFTRA) in campaniile de premii.
Roluri-cheie cu miza de transformare:
- The Revenant (2015) – Oscar AMPAS pentru Cel Mai Bun Actor; performanta de anduranta.
- The Aviator (2004) – portret complex, control tehnic riguros; Glob de Aur si nominalizare Oscar.
- Blood Diamond (2006) – accent sud-african, dileme morale; ~171 milioane USD box office global.
- Revolutionary Road (2008) – drama de cuplu; reintalnire cu Kate Winslet.
- J. Edgar (2011) – imbatranire pe ecran si constructie biografica ambitioasa.
Ceea ce unifica aceste varfuri dramatice este atentia la detaliu si disponibilitatea de a risca. Pentru un actor cu capital comercial urias, riscul este neobisnuit de mare: publicul are asteptari puternice, iar presa cantareste fiecare alegere. In 2025, cand piata se fragmenteaza intre streaming si cinema de eveniment, faptul ca aceste transformari continua sa genereze discutii si redescoperiri arata de ce filmografia lui DiCaprio functioneaza ca un barometru al ambitiilor actoricesti din epoca noastra.
Satira, comedie neagra si joaca pe muchia moralului: The Wolf of Wall Street, Once Upon a Time in Hollywood, Don’t Look Up
DiCaprio este asociat reflex cu drama, dar unele dintre momentele sale cele mai populare provin din zona satirei si a comediei negre. The Wolf of Wall Street (2013), un tur de forta regizat de Scorsese, i-a adus un Glob de Aur si o noua nominalizare AMPAS pentru un rol care cerea energie fizica, timing comic si capacitatea de a face un personaj detestabil irezistibil pe ecran. In Once Upon a Time in Hollywood (2019), regizat de Quentin Tarantino, a interpretat un actor in declin, Rick Dalton, intr-un registru tandru si autoironic, filmul depasind 370 de milioane USD la nivel mondial si colectand premii la Oscar (in special pentru Brad Pitt si departamentele tehnice), plus ecouri excelente la BAFTA si Guild-uri. Iar Don’t Look Up (2021), comedia apocaliptica a lui Adam McKay, a migrat conversatia catre streaming, devenind unul dintre cele mai vizionate filme Netflix ale deceniului, cu peste 400 milioane de ore de vizionare in primele 28 de zile, conform datelor Netflix Top 10.
Aceasta triada demonstreaza ca DiCaprio are simt al ritmului comic si al satirei sociale, capabil sa sustina comentarii despre capitalism (Wolf), memorie culturala si anxietati ale Hollywoodului (Hollywood) si crize globale (Don’t Look Up). In 2025, in conditiile in care MPA si alte organisme de industrie raporteaza o revenire a publicului catre comedii si filme cu ton hibrid post-pandemie, prezenta unui star dramatic credibil in comedie reprezinta un avantaj strategic pentru studiouri si platforme, reducand riscul de marketing si crescand potentialul de viralitate.
Momente definitorii in registrul comic/satiric:
- The Wolf of Wall Street (2013) – performanta fizica si comica remarcabila; nominalizari AMPAS multiple.
- Once Upon a Time in Hollywood (2019) – rol autoironic; ~377 milioane USD worldwide.
- Don’t Look Up (2021) – fenomen de streaming; peste 400 milioane ore vizionate in 28 de zile.
- Secvente iconice de comedie fizica (scena treptelor in Wolf) analizate de AFI pentru coregrafia comica.
- Valoare adaugata in campanii de premii la SAG-AFTRA si Globurile de Aur datorita versatilitatii.
Pentru un actor a carui imagine publica este strans legata de activismul climatic si de proiecte serioase, abilitatea de a livra comedie care sa nu dilueze statutul artistic e rara. In 2025, cand spectrul genurilor se hibridizeaza, aceasta versatilitate ii consolideaza locul in varful listei de preferinte pentru regizori cu idei ambitioase si studiori care cauta evenimente globale cu bataie lunga.
Lista orientativa a filmelor lui Leonardo DiCaprio (lungmetraje narative)
Mai jos gasiti o lista orientativa, cu titluri si ani, pentru a raspunde cat mai complet la intrebarea “care sunt filmele lui Leonardo DiCaprio?”. Lista include roluri principale si aparitii notabile in lungmetraje, asa cum sunt evidentiate de surse de industrie si arhive curatoriale (BFI, AFI, baze publice de date). Ordinea este aproximativ cronologica.
Selectie extinsa (ani si regizori acolo unde este relevant):
- Critters 3 (1991)
- Poison Ivy (1992) – aparitie timpurie
- This Boy’s Life (1993) – r. Michael Caton-Jones
- What’s Eating Gilbert Grape (1993) – r. Lasse Hallstrom
- The Quick and the Dead (1995) – r. Sam Raimi
- The Basketball Diaries (1995) – r. Scott Kalvert
- Total Eclipse (1995) – r. Agnieszka Holland
- Romeo + Juliet (1996) – r. Baz Luhrmann
- Marvin’s Room (1996) – r. Jerry Zaks
- Titanic (1997) – r. James Cameron
- The Man in the Iron Mask (1998) – r. Randall Wallace
- Celebrity (1998) – r. Woody Allen
- The Beach (2000) – r. Danny Boyle
- Don’s Plum (2001) – proiect independent cu difuzare limitata
- Gangs of New York (2002) – r. Martin Scorsese
- Catch Me If You Can (2002) – r. Steven Spielberg
- The Aviator (2004) – r. Martin Scorsese
- The Departed (2006) – r. Martin Scorsese
- Blood Diamond (2006) – r. Edward Zwick
- Body of Lies (2008) – r. Ridley Scott
- Revolutionary Road (2008) – r. Sam Mendes
- Shutter Island (2010) – r. Martin Scorsese
- Inception (2010) – r. Christopher Nolan
- J. Edgar (2011) – r. Clint Eastwood
- Django Unchained (2012) – r. Quentin Tarantino
- The Great Gatsby (2013) – r. Baz Luhrmann
- The Wolf of Wall Street (2013) – r. Martin Scorsese
- The Revenant (2015) – r. Alejandro G. Inarritu
- Once Upon a Time in Hollywood (2019) – r. Quentin Tarantino
- Don’t Look Up (2021) – r. Adam McKay
- Killers of the Flower Moon (2023) – r. Martin Scorsese
Lista acopera lungmetrajele narative majore in care DiCaprio figureaza cu roluri relevante. Pe langa acestea, exista documentare pe care le-a produs sau narat si aparitii televizate timpurii, insa focusul de mai sus ilustreaza clar traseul sau in cinema si raspunde direct la tema articolului.
Impact economic si cultural: statistici 2025 si institutii de referinta
In 2025, evaluarea filmografiei lui DiCaprio se sprijina pe date economice si pe recunoastere institutionala. Din perspectiva incasarilor, suma cumulata a filmelor in care a jucat depaseste 7,5 miliarde USD la box office global, cu varfuri precum Titanic (~2,26 miliarde USD), Inception (~836 milioane USD), The Revenant (~533 milioane USD), Django Unchained (~426 milioane USD), The Wolf of Wall Street (~406 milioane USD), The Great Gatsby (~353 milioane USD), Catch Me If You Can (~352 milioane USD), Shutter Island (~299 milioane USD) si Once Upon a Time in Hollywood (~377 milioane USD). Killers of the Flower Moon (2023), cu o fereastra de sala clasica si sustinere Apple, a depasit 150 milioane USD la nivel mondial – o performanta considerata solida pentru un titlu adult-skewing post-pandemie, conform tendintelor raportate de MPA si analizelor pietei din 2024–2025.
Pe terenul premiilor, DiCaprio aduna 7 nominalizari la Oscar si un trofeu AMPAS, plus cel putin 3 Globuri de Aur si multiple nominalizari la BAFTA si SAG Awards. In repertoriile curatoriale, AFI si BFI includ constant titlurile sale in serii si topuri despre cinemaul anilor ’90 si 2000–2010, ceea ce indica nu doar popularitate, ci si consistenta estetica. In zona streaming, Don’t Look Up ramane printre cele mai vizionate filme Netflix lansate dupa 2020, depasind pragul de 400 de milioane de ore vizionate in fereastra initiala de 28 de zile, conform dashboard-ului oficial Netflix Top 10, semn ca relevanta lui DiCaprio traverseaza mediile de distributie.
Date si jaloane relevante (actualizate pana in 2025):
- 7 nominalizari la Oscar (AMPAS) – 1 castig pentru The Revenant.
- Incasari cumulative ale filmelor: peste 7,5 miliarde USD global (Box Office Mojo/IMDbPro).
- Top performeri: Titanic, Inception, The Revenant, Django Unchained, The Wolf of Wall Street.
- Don’t Look Up: >400 milioane ore vizionate in 28 de zile (Netflix Top 10).
- Colaborari cu regizori AMPAS-laureati: Scorsese, Spielberg, Inarritu, Tarantino, Eastwood, Nolan (nominalizat si multiplu premiat la alte institutii).
Impactul cultural este amplificat si de temele recurente ale filmelor sale: ascensiune si decadere morala (Wolf), trauma si memorie (Shutter Island), explorarea frontierelor fizice si psihice (The Revenant), mitologii americane si rescriere istorica (Gangs of New York, Killers of the Flower Moon). In 2025, cand institutiile de profil – de la AMPAS la MPA, BAFTA, AFI si BFI – discuta despre viitorul experientei cinematografice in sala si despre rolul platformelor digitale, filmografia lui DiCaprio ofera un caz exemplar de coabitare intre cinema de autor si mainstream global. Rarirea ritmului de lansari dupa 2020, in favoarea proiectelor-eveniment, sporeste greutatea fiecarui nou titlu si, implicit, interesul critic si comercial, ceea ce explica de ce intrebarea “care sunt filmele lui Leonardo DiCaprio?” ramane atat de frecvent pusa si in 2025: pentru ca lista se citeste, in sine, ca o cronica a cinemaului ultimilor 30 de ani.











