Tehnologia fabricării aditivate – cunoscute mai degrabă ca imprimare 3D – este în continuă evoluție. De la statutul de „hobby”, fabricarea aditivată a devenit astăzi un nou mod de a ne raporta la afacerile noastre. Eficientă, accesibilă și rapidă, fabricarea aditivată nu este soluția ideală doar pentru afacerile mici, fiind utilizată chiar și la scară largă, de branduri internaționale pe care cu toții le cunoaștem.
De la utilizarea unui 3d printer Romania la nivel micro, local, pentru un business care nu își permite zeci de angajați, fabricarea aditivată a fost „încoronată” ca tehnologie favorită și în brandurile inovatoare ale Lumii, care nu se feresc să experimenteze.
1.Boeing
Compania aeriană este unul dintre primii utilizatori ai tehnologiei de printare 3D – Boeing a realizat prin fabricarea aditivată mai bine de 20.000 de piese atât pentru avioane militare, cât și militare. Celebrul 787 Dreamer are 30 de piese printate 3D, fiind un record în nișa aceasta. Utilizând imprimante Stratasys, compania folosește fabricarea aditivată inclusiv pentru cabinele piloților.
2. Ford
Compania auto folosește fabricarea aditivată încă din 1980, iar recent cea de-a 500.000-a piesă a lor: un motor pentru noul Ford Mustang. Conform site-ului Ford, producerea aceleiași piese în mod tradițional ar fi durat patru luni și ar fi costat 500.000$, dar cu ajutorul fabricării aditivate? Patru zile și 3000$.
3. Nike
Unul dintre brandurile favorite de încălțăminte sport, Nike a crescut în profit cu 13% de când folosește imprimarea 3D, majoritatea sneakerșilor lor având componente printate 3D – iar încălțămintea dedicată jucătorilor de fotbal este integral realizată prin printarea 3D.
Cele mai citite articole
Nike Vapor Laser Talon este unul dintre aceste modele, cântărind doar 158 de grame, fiind realizat cu ajutorul unor filamente ușoare, speciale pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, cum sunt și cunoscutele filamente nylon.
4. L’Oréal
Într-o lume în care aspectul influențează din ce în ce mai mult starea de spirit, așteptările consumatorilor și obiceiurile de consum s-au schimbat. Pentru a fi la curent cu noutățile, L’Oréal, poate cel mai cunoscut brand de beauty și personal care din lume, a suferit o reală transformare digitală – în ultimii 20 de ani, L’Oréal produce nu doar recipientele cosmeticelor cu ajutorul fabricării aditivate, ci și ambalajele în care vin acestea împachetate, contribuind astfel și la reducerea risipei.
5. Louis Vuitton
Câți dintre noi nu cunoaștem monograma celebră a brandului Louis Vuitton? Ei bine, brandul este unul care simpatizează fabricarea aditivată și profită de această tehnologie la maximum – nu doar accesoriile genților sunt imprimate 3D, însă casa de modă a realizat o premieră în industria fashion. Louis Vuitton a construit primul magazin de fashion de tip pop-up cu ajutorul printării 3D, în doar două săptămâni.
Iar lista nu se oprește aici – Audi, BMW și Chanel sunt doar trei dintre alte branduri cunoscute la nivel mondial care folosesc fabricarea aditivată în prototipare și producția efectivă. Un lucru este cert: indiferent de amploarea companiei, fabricarea aditivată este un tool de excepție, care ne ușurează munca într-o manieră fascinantă.
Iar rezultatul? Produse accesibile, eficiente, precise, realizate rapid și prin costuri reduse – lumea manufacturii se schimbă cu ajutorul acestei tehnologii.