De ce este importantă curățenia în birou și cum o poți menține

Știai că munca într-un spațiu curat, ordonat și igienizat crește productivitatea și îmbunătățește starea de spirit?

Însă, pe lângă acestea, curățenia în birou contribuie și la sănătatea ta și a celor din jur, ajută la reducerea concediilor medicale cauzate de diverse afecțiuni și bineînțeles, are un puternic impact în prevenirea răspândirii germenilor și a infecțiilor.

Cele mai citite articole

Deși poate părea dificil de făcut și de menținut curățenia într-un birou, lucrurile nu stau chiar așa. Urmând câțiva pași simpli, vei putea avea mereu un birou curat și igienizat. Iată cum:

  • aerisește în mod regulat biroul și îmbunătățește calitatea aerului din interior. Asigură-te că, în special dimineața, aerisești pentru 15-20 minute biroul, indiferent de temperatura de afară.
  • nu lăsa hârtiile, dosarele sau obiectele neutilizate să se acumuleze. Alocă timp în fiecare săptămână sau lună pentru a arunca hârtiile inutile, a recicla materialele și a dona obiectele pe care nu le mai folosești. Cu cât te ocupi mai repede de dezordine, cu atât va fi mai ușor să menții biroul ordonat.
  • organizează eficient obiectele de papetărie astfel încât ele să nu fie împrăștiate în tot biroul. Achiziționează suporturi pentru documente și sertare sau cutii pentru organizare, pentru a-ți păstra hârtiile și obiectele în ordine. De asemenea, le poți și eticheta pe fiecare pentru a ști mereu ce se află în fiecare loc. Astfel, nu doar că vei avea un birou mai organizat dar vei economisi și timp atunci când vei dori să cauți ceva.
  • păstrează-ți biroul curat zi de zi. Nu părăsi biroul până nu te asiguri că ai șters praful de pe suprafața mesei de birou, că ai dezinfectat suprafața cât și laptopul, calculatorul, tastatura și alte obiecte des utilizate. Nu uita să aranjezi toate hârtiile, să arunci resturile alimentare și să-ți cureți obiectele personale. Astfel, în ziua următoare vei intra într-un loc ordonat, care-ți va crește cheful de muncă și starea de spirit.
  • asigură-te că ai lângă birou un coș de gunoi în care să poți arunca rapid toate hârtiile inutile și toate ambalajele gustărilor pe care le-ai luat peste zi.
  • nu în ultimul rând, asigură-te că fie tu, fie o firmă specializată de curățenie, se ocupă de curățenia generală periodică. Această curățenie trebuie să fie făcută în profunzime și trebuie să includă: curățarea și dezinfectarea echipamentelor, spălarea și dezinfectarea grupurilor sanitare, aspirarea covoarelor și curățarea ferestrelor. Apelând la o firmă de curățenie, vei avea avantajul că ,de toate acestea se va ocupa un personal pregătit și experimentat și mai mult, acest personal va folosi echipamente pentru curățenie profesionale, dedicate fiecărei suprafețe. O astfel de echipă va dispune de diverse echipamente dedicate igienizării, precum detergenți profesionali și dezinfectanți, laveta microfibra, aspirator cu aburi care va distruge toți microbii, chiar și de pe scaunul tapițat de birou, mopuri și mașini de curățat și bineînțeles, aspirator injectie extractie pentru curățarea chiar și petelor dificile impregnate în tapițerii și va dispune și de multă răbdare.

Cu toate că uneori poate părea o pierdere de timp și de buget, nu uita că un birou curat oferă nu doar beneficiile menționate anterior dar transmite și încredere și profesionalism. Indiferent de domeniu, cu toții ne-am dori să lucrăm dintr-un mediu curat și ordonat și mai ales, să mergem la colaboratori care respectă aceleași standarde.

Cele mai citite articole