Termenul Big Data se referă la extragerea, manipularea și analiza unor seturi de date care sunt prea mari pentru a fi tratate în mod obișnuit. Din această cauză se utilizează software special și, în multe cazuri, și calculatoare și echipamente hardware special dedicate. Pe baza analizei datelor respective se fac de obicei predicții ale unor grupuri de persoane sau alte entități, pe baza comportamentului acestora în diverse situații și folosind tehnici analitice avansate. De exemplu, reclamele sunt bazate tot pe Big Data, pe analiza comportamentală a oricui a intrat pe un website sau într-un magazin.
Lumea era deja obișnuită cu Big Data înainte de a realiza chiar că Big Data exista. Până la momentul inventării termenului, Big Data acumulase o cantitate masivă de date stocate care, dacă ar fi analizate corect, ar dezvălui informații valoroase despre industria căreia îi aparțineau aceste date.
Profesioniștii IT și oamenii de știință din domeniul informaticii au realizat rapid că sarcina de a cerceta toate aceste date, de a le analiza (de a le converti într-un format mai ușor de înțeles de un computer) și de a le analiza pentru a îmbunătăți procesele de luare a deciziilor în afaceri era prea mult pentru mintea umană. Era nevoie de algoritmii inteligenței artificiale (AI) pentru a obține o perspectivă din acest haos de date.
Li s-a cerut ajutorul profesioniștilor în date și cei cu masterat în analiza afacerilor sau masterat în analiza datelor, deoarece corporațiile își extind capacitățile de analiză a datelor și AI în următorii ani pentru a ajunge la cantitatea de date produse de toate computerele noastre, smartphone-uri și tablete mobile și dispozitive Internet of Things (IoT).
Cum este utilizată inteligența artificială în analiza Big Data
Internetul oferă acum un nivel de informații concrete despre obiceiurile, aprecierile și antipatiile consumatorilor, activitățile și preferințele personale, lucruri care erau imposibile acum un deceniu. Conturile noastre de socializare și profilurile online, activitatea socială, recenziile produselor, etichetările, conținutul „apreciat” și distribuit mai departe, aplicațiile și programele de fidelizare / recompensă și sistemele CRM (gestionarea relației cu clienții), toate adaugă informații la ceea ce numim Big Data.
Cele mai citite articole
Folosind date din mai multe surse, inteligența artificială (AI) poate construi un depozit de cunoștințe care va permite în cele din urmă predicții exacte despre fiecare dintre noi ca consumator, care nu se bazează doar pe ceea ce cumpărăm, ci pe cât timp petrecem într-o anumită parte a unui site sau magazin, ce privim în timp ce suntem acolo, ce cumpărăm etc. Toate aceste date despre noi sunt sintetizate de inteligența artificială, ajungând în cele din urmă să te cunoască și să afle date esențiale despre tine, despre preferințele și caracterul tău.
Capacitatea AI de a funcționa atât de bine cu analiza datelor este principalul motiv pentru care AI și Big Data sunt acum aparent inseparabile. Inteligența artificială generează noi reguli pentru viitoarele analize de afaceri.
Analiza Big Data și AI folosite în sprijinul companiilor din România aflate în căutare de personal
Un exemplu care demonstrează cât de importantă este conlucrarea dintre Big Data și AI ni-l oferă Talent Retain, o societate înființată în Marea Britanie, care și-a propus să vină în sprijinul marilor companii din România aflate în căutarea celor mai buni angajați și care se confruntă cu sute, poate chiar mii de cereri de angajare.
Talent Retain a dezvoltat o platformă on-line ce utilizează analiza Big Data pentru a gestiona provocările în creștere cu care se confruntă departamentele de Resurse Umane. Important de știut este că Talent Retain încheie un parteneriat cu eJobs. Practic, Talent Retain oferă companiilor instrumentele de care au nevoie să implementeze la timp strategii de retenție, de succesiune sau demararea procesului de recrutare.
Un astfel de instrument oferit de Talent Retain este asistența în procesul de recrutare prin identificarea listelor scurte de candidați cu ajutorul tehnologiei AI și a analizei datelor. Sunt astfel identificați candidații potriviți atunci când își doresc o schimbare de carieră.