Când vorbim despre SEO, ne gândim în primul rând la traficul care va fi condus către un site web sau o pagină de destinație. Și tot ceea ce se întâmplă după un click: conversie sau interes, este lăsat în seama altor instrumente. Cu toate acestea, știm că SEO face mai mult decât se credea anterior și poate face parte dintr-o strategie de marketing.
Optimizarea conversiilor și promovarea SEO sunt inseparabile una de cealaltă. Specialiștii în domeniu, care știu ce inseamna optimizarea seo, ar trebui să se concentreze pe creșterea ratelor de conversie prin furnizarea de trafic de calitate către site-ul web al unui client.
Pentru a reuși trebuie să cunoști intențiile utilizatorilor și să le studiezi comportamentul. Apoi, elaborează un raport de analiză pentru a afla de ce vizitatorii nu se transformă în cumpărători.
Tactici SEO care pot crește numărul de conversii pe site
- SEO dictează că titlurile ar trebui să fie clare și semnificative.
- Etichetele și titlurile SEO ar trebui folosite astfel încât să fie înțelese atât de roboții motoarelor de căutare, cât și de utilizatori.
- Site-ul va fi mult mai simplu și mai clar dacă fiecărui produs, serviciu sau informație îi este dedicată o pagină individuală.
- Frecvența actualizărilor informațiilor de pe site, precum și viteza de încărcare a paginii, afectează calitativ SEO și conversia.
- Utilizatorii sunt atrași de conținutul interesant și util, așa că ar trebui să i se acorde maximă atenție. Colaborarea cu o agentie de content marketing te va ajuta să îți construiești planul referitor la conținutul pe care îl postezi.
Analizând aceste tactici, se poate observa că dorința de a obține poziții înalte în motoarele de căutare și o rată de conversie ridicată coincid în mare măsură.
Google Analytics- cum te ajută?
Cele mai citite articole
O altă modalitate de a crește ratele de conversie prin SEO este să observi comportamentul utilizatorilor folosind Google Analytics și să afli de ce aceștia nu revin pe site.
Cifrele nu mint. Aruncă o privire la statistici pentru a vedea care pagini de destinație au cele mai mari rate de respingere. Și răspunde la următoarele întrebări ca și cum ai fi un vizitator al site-ului:
- Este ușor de navigat pe site?
- Este clar textul „call to action”?
- Pagina se încarcă suficient de repede, site-ul este adaptat pentru dispozitive mobile?
- Conținutul oferă valoare utilizatorilor?
Dacă ai răspuns „nu” la cel puțin una dintre aceste întrebări, atunci trebuie să-ți schimbi strategia de publicitate.
Desigur, există o serie de factori care au un impact mult mai mare asupra conversiei decât optimizarea pentru motoarele de căutare. Dar asta nu ar trebui să însemne că SEO nu va ajuta în niciun fel la creșterea conversiilor. Când vine vorba de clienți potențiali sau vânzări, SEO poate fi extrem de util.