Top 4 beneficii ale consumului de cafea

Cafeaua este una dintre cele mai comune bauturi de pe planeta. Fie ca oamenii o beau dimineata pentru a se trezi, fie in pauza de pranz pentru mai multa energie sau in orice moment al zilei, pentru ca iubesc gustul ei inconfundabil, cafeaua este una dintre placerile vietii. Cu toate acestea, studiile arata ca aceasta placere este buna si pentru sanatate. In ce sens?

  • creste energia;
  • ajuta la arderea grasimilor;
  • imbunatateste performanta fizica;
  • contine nutrienti importanti;

Daca pana acum, o cafea delicioasa era considerata mica placere vinovata, acum ca oamenii au aflat beneficiile ei pot spune sincer si deschis ca nu consuma cafea doar din placere, ci si pentru sanatatea organismului. 

Creste energia 

Cafeaua ii ajuta pe consumatori sa se simta mai putin obositi si sa isi mareasca nivelul de energie. Acest lucru se datoreaza continutului de cofeina, un stimulent care este cea mai comuna si mai consumata substanta psihoactiva din lume. Dupa o ceasca de cafea boabe, cofeina este absorbita in sange si de acolo ajunge la creier. 

In creier, cofeina blocheaza un neurotransmitator inhibitor numit adenozina. Cand se intampla acest lucru, creste nivelul altor neurotransmitatori, cum ar fi dopamina si norepinefrina, ceea ce duce la cresterea activitatii neuronale. Multe studii de laborator la oameni au aratat ca diferite aspecte ale functiei creierului sunt imbunatatite de cafea. Acestea includ: memoria, starea mentala, vigilenta, nivelurile de energie, timpul de reactie si functiile cognitive.

Ajuta la arderea grasimilor 

Trebuie amintit ca majoritatea suplimentelor pentru arderea grasimilor contin cofeina. Motivul pentru care cafeaua este ingredientul principal se datoreaza abilitatilor ei de ardere a grasimilor, dovedite stiintific. Studiile arata ca poate creste de fapt rata metabolismului cu aproximativ 3-11%.

Imbunatateste performanta fizica

Cofeina creste nivelul de epinefrina (adrenalina) din sange. Acesta este hormonul care are rolul de a pregati corpul uman pentru o activitate fizica intensa. Cofeina determina celulele adipoase sa distruga grasimea corporala, eliberandu-le in sange ca acizi grasi liberi si facandu-le combustibil pentru organism. 

Avand in vedere aceste efecte, nu este de mirare ca performanta fizica se imbunatateste cu o medie de 11-12% din consumul de cofeina. Avand in vedere acest beneficiu al consumului de cafea, se recomanda o ceasca de cafea tare cu jumatate de ora inainte de a merge la sala.

Contine nutrienti importanti

Nimic nu se compara cu mirosul si aroma de cafea boabe Mokaflor, proaspat rasnita. Majoritatea nutrientilor prezenti in boabele de cafea nu sunt distrusi in procesul de prelucrare si preparare. O ceasca de cafea contine:

  • riboflavina (vitamina B2): 11% din doza zilnica recomandata;
  • acid pantotenic (vitamina B): 6% din doza zilnica recomandata;
  • mangan: 3% din doza zilnica recomandata;
  • potasiu: 3% din doza zilnica recomandata;
  • magneziu: 2% din doza zilnica recomandata;
  • niacina: 2% din doza zilnica recomandata.

La prima vedere, nu pare prea mult, insa majoritatea bautorilor de cafea nu se limiteaza doar la o ceasca pe zi. Iar daca se consuma 2-3 cesti de cafea pe zi, cantitatea de nutrienti ingerata creste rapid si semnificativ pentru dieta zilnica.

Articolul Anterior

Internet si televiziune, munca impletita cu relaxarea

Articolul Urmator

De ce este mai avantajos sa apelezi la serviciile unei case de amanet?

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *