Administratorii de bloc, obligati sa obtina certificat de calificare profesionala

Asociata de multe ori cu o ipostaza ingrata, „meseria” de administrator de bloc a suferit in ultimii ani modificari semnificative. Daca pana nu demult, un administrator de bloc era perceput drept o persoana agasanta care ii supraveghea pe ceilalti locatari precum un politist, punand presiune pe acestia ca facturile sa fi platite la zi, lucru care de multe ori starnea diverse conflicte, astazi legea ii obliga pe acesti administratori sa faca anumite cursuri. Mai exact, se numesc administratori de condominii si sunt obligati sa faca 720 de ore de curs pentru a-si viza atestatul la primarie.

In acest moment, administratorii care au fost atestati dupa vechea lege trebuie sa faca un curs de 720 de ore la firme acreditate dupa noul standard. Dupa obtinerea certificatului de calificare profesionala, trebuie sa vina la primarie cu dovada si li se da automat atestatul.

Conform Legii nr. 196/2018, un administrator de bloc sau condominiu are noi indatoriri si obligatii. Una dintre cele mai neplacute vesti aduse de actul normativ este clar cea a dovedirii calificarii profesionale. In primul rand, administratorul de bloc sau condominiu poate fi persoana fizica, persoana fizica autorizata sau persoana juridica.

Cele mai citite articole

Oricine doreste sa obtina o certificare dupa terminarea unui curs administrator de condominii trebuie sa cunoasca reglemantarile si legile in vigoare, dupa care se va preda la curs, precum si regulile de colaborare cu locatorii, astfel ca o buna pregatire teoretica si practica sa ii usureze munca.

La fel ca si alte cursuri de calificare profesionala, acest curs destinat administratorilor de bloc urmareste dobandirea anumitor competente. Printre cele mai importante astfel de competente amintim: 

  • Angajarea contractelor cu furnizorii/prestatorii si urmarirea realizarii lor
  • Elaborarea documentelor si evidentelor
  • Gestionarea patrimoniului condominiului
  • Incasarea cotelor de contributie si efectuarea platilor
  • Coordonarea personalului
  • Monitorizarea starii partilor de constructii si instalatii ale condominiului
  • Reprezentarea interesului proprietarului in raport cu autoritatile publice
  • Asigurarea respectarii regulamentului condominiului

Noua lege a asociatiilor le impune administratorilor de bloc aflati acum in functie sa isi procure, pana in septembrie anul acesta, atestate profesionale pentru certificarea ca administrator de condominii. Certificatul de calificare profesionala necesar pentru a desfasura activitatea de administrator trebuie sa se elibereze pentru ocupatia de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, ca sa le serveasca din punct de vedere legal administratorilor.

„La propunerea compartimentelor specializate in sprijinirea, indrumarea si controlul asociatiilor de proprietari din cadrul autoritatii administratiei publice locale, primarul, in baza unei hotarari a consiliului local, atesta persoanele fizice in vederea dobandirii calitatii de administrator de condominii.
Atestatul se emite in baza certificatului de calificare profesionala pentru ocupatia de administrator de condominii”, se arata in Legea nr. 196/2018.

Cele mai citite articole

Articolul Anterior

Solutiile de arhivare ideale pentru afacerea ta

Articolul Urmator

3 sfaturi pentru a alege cel mai bun spatiu de birou

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *