Vrei ca brandul tau sa fie cunoscut pe piata si sa atragi cat mai multi clienti? Fara indoiala te vei bucura sa afli ca poti sa-ti atingi scopurile prin Social Media Marketing. In ultimii ani, retelele de socializare au devenit extrem de populare printre utilizatori, dar s-au transformat totodata si intr-o modalitate incredibila de promovare a business-urilor de orice fel. Desigur, nu este suficient doar sa fii prezent pe Facebook sau Instagram, ci trebuie sa creezi constant continut relevant pentru publicul tau tinta. Daca vrei sa afli cum sa-ti promovezi afacerea online prin intermediul retelelor sociale descopera mai departe cateva informatii utile despre rolul si beneficiile acestor platforme.
Ce inseamna Social Media Marketing
Lumea afacerilor se digitalizeaza, asa ca nu este de mirare faptul ca marketingul castiga din ce in ce mai mult teren in online. Cumparaturile sunt doar la cateva click-uri distanta, iar cei mai multi dintre consumatorii activi folosesc in permanenta internetul pentru a cauta sau achizitiona produse si servicii. In aceste conditii, majoritatea companiilor aleg sa investeasca in promovarea digitala pentru a crea, pe langa brand awareness, o cale eficienta de comunicare cu publicul tinta.
Social Media Marketing sau SMM este o forma de internet marketing care se bazeaza pe capacitatea canalelor mass-media si a aplicatiilor web pentru a genera interactiune si distribuire in scopul cresterii vizibilitatii si constientizarii unui brand. Altfel spus, SMM reprezinta un mijloc puternic de comunicare pe care il au la dispozitie organizatiile de toate dimensiunile pentru a se conecta in mod regulat cu clientii sau utilizatorii. Prin intermediul reteleor sociale precum Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest sau LinkedIn, companiile isi impartasesc valorile prin continut relevant sub forma de text, imagini, clipuri video, etc., capabile sa genereze discutii despre si cu societatea, pe diferite teme specifice. SMM inseamna o intreaga industrie bazata pe anumite tehnici ce reusesc sa transforme un simplu vizitator in client.
Ce beneficii ofera Social Media Marketing
Scopul marketingului realizat prin intermediul retelelor sociale este de a produce continut cu care utilizatoriii sa interactioneze si pe care sa-l distribuie mai departe ca sa ajute compania sa creasca expunerea brandului si sa ajunga mult mai usor si rapid la un numar mare de potentiali clienti. Majoritatea specialistilor in marketing recomanda promovarea prin intermediul retelelor de socializare ca parte a mixului de strategii si publicitate online. Iata care sunt beneficiile SSM:
Cresterea notorietatii brandului
Majoritatea clientilor se asteapta gaseasca informatii despre un anumit brand in mediul online. Oamenii vor sa vada cat de contectate sunt companiile la noutatile din industrie, daca sunt prezente pe retelele sociale, ce elemente vizuale folosesc si cat sunt de receptive la comentariile clientilor. Este demonstrat faptul ca un raspuns cat mai rapid in Social Media oera incredere publicului si determina consumatorii sa petreaca mai mult timp pe website-ul companiei. O campanie de marketing derulata pe retelele sociale sau un content bun sporesc gradul de notorietate al brandului prin cresterea interactiunilor.
Reducerea costurilor de marketing
Cele mai citite articole
In prezent, mediul online presupune cea mai mare concurenta deoarece marketingul digital este cea mai ieftina forma de promovare. De exemplu, o companie isi poate expune produsele sau serviciile in fata a peste 1.000 de oameni folosind platformele de social media pentru sume mici, de cateva zeci sau sute de lei. Spre comparatie, un spor publicitar inseamna o investitie de cateva mii de euro.
Cresterea numarului de conversii
Promovarea si partajearea produselor sau a serviciilor pe retelele sociale creste conversiile si sporeste vanzarile pentru ca publicul tinta are sansa de a interactiona direct cu afacerea.
Comunicarea in timp real cu publicul tinta
Companiile au posibilitatea de a le oferi utilizatorilor feedback instant. Retelele sociale au un impact extrem de pozitiv asupra potentialilor clienti, iar un raspuns oferit rapid si eficient poate genera o multime de avantaje pentru brand. La randul lor si clientii au sansa de a-si spune parerea despre experienta lor cu produsele/serviciile companiei.
Promovarea continutului propriu
Articolele de blog, videoclipurile, podcasturile, infograficele sau alte tipuri de materiale pot fi promovate cu usurinta prin intermediul retelelor sociale. Mai exact, Social Media te ajuta sa fii recunoscut drept o sursa de incredere, mai ales ca continutul tau ajunge la foarte multe persoane.
Folosita in mod corect, promovarea prin intermediul retelelor sociale te poate ajuta sa castigi un avantaj competitiv. Aceasta metoda de comunicare iti permite sa le oferi clientilor servicii de asistenta, sa te conectezi cu clientii sau alti parteneri de afaceri, sa stabilesti conexiuni importante si sa creezi o personalitate online pentru business-ul tau.