Shaorma în timpul dietei – iată cum să o consumi astfel încât să nu te îngraşi

Shaorma este prânzul ideal pentru cei care nu au timp să ajungă acasă să mănânce, pentru cei care preferă să îşi comande ceva de mâncare în pauză de la birou în miezul zilei, dar şi pentru cei care pur şi simplu nu au chef să gătească nimic special, ci preferă să comande. Cât de bine se împacă shaorma cu dietă? Aceasta este o întrebare care se afla pe buzele multor români care vor să mănânce bine şi să arate bine în acelaşi timp.

Răspunsul la această întrebare este simplu: shaorma este un preparat fast food care poate fi consumat şi la dietă, cu condiţia să nu fie consumat zilnic şi nici “cu de toate”. Dacă se refuză componentele cele mai calorice şi în loc de cartofii prăjiţi, clienţii aleg mai multe legume, silueta nu are de suferit.

Câte calorii are o shaorma? Când este prea mult şi în ce condiţii îngraşă?

A consuma o shaorma din când în când de pofta sau din lipsă de timp nu este o nenorocire pentru dietă. A consuma zilnic o shaorma, în schimb, este o adevărată tragedie pentru cei care încearcă să slăbească. Fiind preparată din lipie, carne slabă, legume, salate, cartofi şi sosuri, shaorma poate ţine locul unei mese complete cu un fel principal, cu salată şi cu garnitură. De aceea, statisticile anuale arată că românii din toată ţara cumpăra zilnic peste un milion de shaorma, iar sumele cheltuite sunt fabuloase.

Shaorma nu este un preparat care ajută la slăbit, dar nici nu îngraşă dacă oamenii ştiu cum să îl consume. În fond, lipia este subţire şi nu îngraşă, carnea este slabă şi friptă la rotisor şi nu pe grătar, astfel încât grăsimea se scurge, iar legumele sunt din abundenţă. Dacă din shaorma se scot cartofii şi maioneză, este chiar un preparat dietetic. Unele restaurante înlocuiesc chiar sosul de usturoi sau maioneza cu un sos mai light, cu tzatziki sau oferă, în loc de cartofii prăjiţi, cartofi copţi. De asemenea, consumatorii pot cere mai multe legume sau salată de varză în loc de cartofi pentru un preparat mai dietetic.

Shaorma are în total 500-1000 de calorii, în funcţie de ingredientele pe care le conţine, astfel:

  • lipia are în jur de 80 de calorii, dar poate fi eliminată dacă se optează pentru shaorma la farfurie;
  • carnea prăjită are în jur de 300 de calorii;
  • sosul de maioneză cu usturoi în jur de 300 de calorii (dar poate fi refuzat);
  • salată de varză poate avea în jur de 30-50 de calorii;
  • ceapă în jur de 20 de calorii;
  • castraveţii muraţi pot avea 20 de calorii;
  • cartofii prăjiţi pot avea 300 de calorii.

Dacă sunt scoase din preparat sosurile şi cartofii prăjiţi, shaorma poate fi un preparat perfect chiar şi pentru persoanele la dietă, cu condiţia să nu fie consumat zilnic.

Articolul Anterior

Ce material alegi pentru rochia de plajă?

Articolul Urmator

Tabla magnetică pentru copii – utilă atât la şcoală, cât şi acasă?

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *