Impactul tehnologiei asupra industriei fashion

Dezvoltarea constantă a tehnologiei are un impact din ce în ce mai mare asupra industriei fashion, oferind modei o evoluție mai eficientă și mai creativă. Procesele de producție avansate și în continuă perfecționare oferă companiilor și designerilor posibilități nelimitate de creație. Prin intermediul inteligenței artificiale, al tehnologiei virtuale și al imprimării 3D, industria modei cunoaște treptat o nouă formă. Citește în continuare și află mai multe detalii! 

Tehnologia stimulează crearea unor piese vestimentare unice pentru fiecare persoană

Surplusul de producție este unul dintre cele mai mari provocări pe care le întâmpină în prezent industria de fashion. Din acest motiv, dar și pe baza evoluției rapide a tendințelor, companiile de îmbrăcăminte se confruntă cu dificultăți în a ține pasul cu schimbările constante. 

Cu ajutorul softurilor de design 3D, producătorii pot crea nenumărate variante de eșantioane digitale de la piese vestimentare cu diferite cusături, buzunare și straturi. În plus, cu ajutorul tehnologiei de imprimare 3D, aceștia pot verifica anumite proprietăți ale țesăturii și pot vizualiza materialele înainte să le folosească pentru crearea a mii de modele. Acest lucru ajută organizațiile să producă articole de îmbrăcăminte la cerere, în loc să realizeze o întreagă colecție care devine, în cele din urmă, demodată.  

Astfel, companiile îți pot pune imediat la dispoziție haine personalizate. Creatorii pot să schițeze digital modele, să le creeze în 3D și să le trimită la fabricare. Datorită imprimantelor 3D, cum sunt cele de pe https://www.3dinbox.ro/, designerii pot oferi consumatorilor modele unice. 

În ciuda faptului că este nevoie de multe ore pentru a crea un model, risipa este redusă și se dovedește mai puțin solicitant din punct de vedere al forței de muncă decât alte tipuri de producție. În plus, imprimarea 3D a pieselor vestimentare poate diminua consumul de apă cu 95% și consumul de energie cu 94%. [1]

Tehnologia transformă experiența de cumpărare a clienților

În ultimii ani, brandurile au folosit inteligența artificială pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare a consumatorilor. Această tehnologie este folosită pentru a analiza datele, a stimula vânzările, a prognoza tendințele și a le oferi clienților informații legate de disponibilitatea anumitor stocuri. Experiența de cumpărare devine din ce în ce mai captivantă și mai interactivă. 

Cele mai citite articole

În magazinele fizice, există diferite ecrane tactile pe care le poți utiliza pentru a-ți îmbunătăți experiența de shopping. Apoi, este aproape imposibil să accesezi site-ul web al unui brand de fashion și să nu descoperi un robot de chat care folosește inteligența artificială pentru a-ți îmbunătăți experiența pe platformă. Tehnologia din spatele AI implică diverși algoritmi care urmăresc traseele clienților pentru a-i conduce spre produsele potrivite.

Mai mult decât atât, există anumite aplicații prin care poți „proba” digital hainele, pe un avatar care seamănă cu tine din punct de vedere a conformației. În acest mod, poți verifica imediat dacă o anumită piesă vestimentară îți este potrivită sau nu. Astfel, rezultă o reducere a costurilor de transport și un dulap mai puțin aglomerat, deoarece poți cumpăra articole de îmbrăcăminte de mai bună calitate și mai bine croite pentru corpul tău.

Așadar, atunci când tehnologia și moda se unesc, se deschide o nouă perspectivă atât pentru consumatori, cât și pentru producători. Simplitatea și confortul pe care tehnologia le oferă nu pot fi contestate și, fără îndoială, aceasta joacă un rol fundamental în dezvoltarea industriei de modă.

[1] Africa, Sign. “Reducing Waste in the Fashion and Textile Industry | Sign Africa.” Signafrica.com, Apr. 2022, www.signafrica.com/reducing-waste-in-the-fashion-and-textile-industry/. Accesat la 8 Dec. 2022.


Cele mai citite articole