Analiza cuvintelor cheie – o sarcină ce revine agenţiei de marketing online

Una din cele mai importante sarcini pentru promovarea în mod corespunzător a unei afaceri este analiza cuvintelor cheie, ce revine celor ce reprezintă o agentie de marketing online. Cuvintele cheie sunt importante pentru optimizarea păgânilor website-ului.  Acest proces este denumit keyword research şi ajuta reprezentanţii companiilor să folosească cuvintele cheie cu cel mai bun randament pentru activitatea întreprinsă. 

Este foarte important ca reprezentanţii agenţiei să identifice acele cuvinte cheie relevante pentru nişa lor, dar şi frazele cheie lungi, descriptive, ce targeteaza exact ceea ce se vinde sau ce se promovează.

Importanța cuvintelor cheie în promovarea SEO

Cuvintele cheie reprezintă acele cuvinte şi fraze folosite de oamenii care caută anumite lucruri pe Google sau pe orice alt motor de căutare. Acestea răspund la o anumită intenţie, şi anume de a cumpăra sau de a se informa, de aceea este important să se ţină cont de aceste intenţii în alegerea cuvintelor cheie pentru optimizarea unui site.

Principalele tipuri de cuvinte cheie sunt:

  • navigaţionale – acestea conţin de cele mai multe ori numele brandului sau ale unui produs foarte cunoscut al brandului;
  • informaţionale – cele mai des folosite de către cumpărători. Acestea sunt folosite pentru informare, nu pentru achiziţie. Spre exemplu, sunt foarte slabe şanse ca persoanele care caută pe Google “cum să devii content writer” să îşi cumpere un laptop, însă este faorte probabil să devină interesat să facă o achiziţie în viitor, dacă articolul citit îl îndeamnă subtil în acest sens;
  • comerciale sau de investigaţie – acestea se afla la graniţa între căutările informaţionale şi tranzacţionale;
  • tranzacţionale – acestea sunt folosite de către clienţii care sunt foarte aproape să facă o achiziţie sau o investiţie şi de regulă includ numele produsului şi cuvintele cheie.

Cum se face keyword research?

Pentru a alege cele mai bune cuvinte cheie este important să se ţină cont de următoarele aspecte:

  • competiţie;
  • numărul de căutări lunare;
  • limbajul folosit de oameni;
  • în ce faza din procesul de vânzare se afla audienţa;
  • intenţia utilizatorului.

Cei mai importanţi paşi ce trebuie respectaţi pentru a identifica cele mai importante şi mai relevante cuvinte cheie sunt:

  • identificarea necesităților legate de serviciile prestate. O dată ce sunt identificate nevoile şi provocările oamenilor, se pot găsi cuvintele cheie care să răspundă la căutările lor;
  • identificarea cuvintelor cheie folosite de oameni atunci când căuta răspunsuri;
  • alegerea unui cuvânt cheie în funcţie de căutări, de competiţie şi de resursele de care dispun reprezentanţii agenţiei. Se va face cercetare în ceea ce priveşte site-urile ce apar pe prima pagină, link-urile externe ale competitorilor şi volumul căutărilor.

O dată găsite, cuvintele cheie vor fi folosite în titlu, metatitlu, în descriere, conţinut şi numele pozelor, în subtitluri şi descrierea pozelor, dar şi în adresa paginii şi textul ancora al link-urilor.

Articolul Anterior

Tabla magnetică pentru copii – utilă atât la şcoală, cât şi acasă?

Articolul Urmator

Când ar trebui o firmă să apeleze la factoring?

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *