Vlogging este un termen derivat din limba engleza prin combinarea a doua cuvinte – video si blog/log – care fac referinta la un anumit tip de blog, al carui continut este predominant format din material video. Este un mod extraordinar de a interactiona online, de a-ti exprima creativitatea si de a avea un venit consistent facand ceea ce iti place.
Te intereseaza domeniul si vrei sa incerci? Urmareste ponturile de mai jos, ca sa afli tot ce ai nevoie sa stii in acest sens.
Ce este vlogging-ul?
Vlogging inseamna crearea de material video, in care persoana care se filmeaza vorbeste despre un subiect anume, realizeaza un reportaj sau face o analiza a unui produs, serviciu sau a unui eveniment. Clipul poate fi un tutorial, la fel cum poate fi o expunere a performantei personale in sport, arta sau orice alt domeniu. In fapt, exact ca in cazul blog-urilor, in vlog se poate vorbi despre orice, perspectiva personala fiind ceea ce defineste materialul video drept vlog.
Scopul este impartasirea experientelor, a gandurilor si ideilor proprii cu o audienta. Este o forma de comunicare folosita pentru a „provoca” audienta intr-o maniera personala. Vlogging-ul nu se poate incastra intr-o forma fixa, unii se folosesc de acest instrument pentru o aprofundare a relatiei cu cei care ii urmaresc, altii il considera doar o modalitate de a se distra si de a se exprima liber.
Desi nu se poate vorbi de un inventator al vlogging-ului, este unanim acceptat ca primul creator ajuns faimos a fost Nelson Sullivan, care a inceput sa creeze vlog in formatul pe care il cunoastem astazi inca din anii 80. Prima persoana care a postat online un vlog a fost Adam Kontras pe 2 ianuarie 2000, documentand mutarea sa in Statele Unite ale Americii.
De ce ai nevoie pentru a face vlogging?
Cele mai citite articole
Teoretic, un smartphone si accesul la internet sunt suficiente pentru a realiza vlog – nu este necesar decat sa realizezi materialul video si sa il postezi. Practic, insa, pentru a fi un vlogger de succes, este nevoie de ceva mai mult efort:
- camera video de calitate;
- microfoane profesionale;
- un studio amenajat;
- accesorii care imbunatesc calitatea filmarii, indiferent de conditiile ambientale;
- echipamente hardware;
- aplicatii software pentru prelucrarea profesionala a materialelor video.
Pe langa aceste investitii – care pot fi destul de consistente – si in functie de subiectul abordat, este necesara o documentare temeinica si un mod de prezentare care sa atraga publicul si sa il determine sa ia in considerare urmarirea permanenta a postarilor.
Cum poti deveni un vlogger de succes?
Reusita in vlogging este inevitabil conditionata de subiectele abordate si de calitatea materialului video. Pentru unii vloggeri succesul este definit de cifre, veniturile pe care le realizeaza fiind expresia clara a implinirii. Pentru altii, insa, coagularea unei comunitati care-i urmareste constant materialele video, care se implica in dezbateri, este adevarata masura a succesului.
Internetul este o lume a ideilor si a diversitatii, deschisa pentru oricine doreste sa abordeze in vlog experiente personale. Succesul apare ca o incoronare a eforturilor, a energiei si pasiunii cu care vloggerul se implica in abordarea subiectelor si in realizarea materialelor video.
Merita sa faci vlogging?
Daca discutam in termeni financiari, vlogging-ul poate fi o excelenta sursa de venit. De exemplu, cel mai bogat vlogger – conform celor de la CBS News – este Jake Paul, cu o avere estimata la peste 21,5 milioane de dolari – obtinuti exclusiv din acest gen de activitate! Topul primilor trei vloggeri numara persoane cu zeci de milioane de urmaritori, precum PewDiePie, care are aproape 93 de milioane de oameni care ii urmaresc materialele video, de genul experientelor personale in jocuri precum Minecraft.
Vlogging-ul este cu siguranta o excelenta forma de petrecere a timpului liber, o modalitate extraordinara de exprimare a creativitatii, a ideilor si a experientelor personale, care poate deveni mai mult daca pasiunea este nelimitata.