Yoga: ce e bine să știi înainte de a începe să o practici

“Yoga” este un cuvânt provenit din limba sanscrită (trad. “uniune”). Seturile de reguli pentru practicarea acestei arte au rolul de a produce armonie între minte și corp, cu beneficii pentru sănătatea practicanților și percepția acestora față de relațiile cu semenii lor. 

La nivel de tehnică, yoga este o formă de exercițiu veche, dezvoltată de-a lungul ultimilor 5000 de ani. Se poate practica în centre de relaxare, săli de sport, în aer liber sau chiar în confortul propriului cămin, cu ajutorul unui echipament comandat online. 

Yoga se concentrează pe forța corpului, flexibilitate și respirație, iar tehnicile specifice sunt simplu de pus in practică, indiferent de experiența avută. Explorează alături de noi acest subiect, pentru a afla cele mai interesante lucruri despre sesiunile de yoga.  

Pe ce valori fundamentale s-a dezvoltat yoga?

Yoga se poate asocia cu un stil de viață echilibrat și sănătos, obținut prin disciplină, consecvență și practică. Yoghinii sunt ancorați în momentul prezent și evită cu mai multă simplitate gândurile din trecut, sau planurile din viitor, factori ce pot altera starea de spirit. 

Prin yoga, practicanții își pot cunoaște în detaliu capacitățile mentale și motrice, precum cu bagajul emoțional pe care îl poartă cu ei, în fiecare zi a vieții lor. De aceea, prin tehnicile practicate, pot separa ceea ce contează cu adevărat de “zgomotul exterior”. 

Se urmărește atingerea unui nivel de spiritualitate consolidat pe elemente fundamentale în practica yoga, precum: relaxarea, atenția la detalii, cumpătarea, repetabilitatea, recunoștința, onestitatea, conexiunea cu mediul natural înconjurător, mișcarea și respirația. 

Care sunt principalele tipuri de yoga?

Istoria practicării sesiunilor de yoga este una extrem de bogată. De-a lungul timpului s-au dezvoltat o serie de curente-cheie, ce propun tehnici de lucru diferite, cu dinamici ce pot varia de la un context la altul, dar care urmăresc atingerea obiectivelor pe care le-am prezentat în capitolul anterior. Iată care sunt principalele tipuri de yoga: 

  • Bikram yoga – tip de yoga practicat la un prag termic de 40°C; tehnica de lucru este una extrem de riguroasă, fiind structurată pe un set de 26 de poziții, pe care practicanții îl repetă de mai multe ori, în cadrul aceleiași sesiuni. 
  • Power yoga – spre deosebire de alte tipuri de yoga, stilul Power se bazează pe mișcări dinamice, realizate la un nivel ridicat al intensității ritmice; muzica poate juca un rol esențial în acest proces. 
  • Hatha yoga – poziții de yoga bazate pe echilibrul corpului, cu impact asupra echilibrului la nivel spiritual; este un stil de bază în yoga, ce a influențat de-a lungul timpului dezvoltarea celorlalte curente importante. 
  • Iyengar yoga – pune accent le alinierea perfectă a zonelor corpului, tehnicile specifice realizându-se cu ajutorul unor accesorii de yoga esențiale în proces: blocuri, perne, curele sau scăunele. 
  • Vinyasa yoga – presupune realizarea unor poziții de yoga specifice și menținerea unui anumit ritm de respirație, ce poate varia din punct de vedere al frecventei. 

Care sunt beneficiile practicării sesiunilor de yoga?

Cu îndrumarea corectă a unui instructor de yoga, poți începe și tu să practici această artă a echilibrului dintre minte și corp. Tehnicile specifice se realizează fie în poziție bipedă, fie pe o saltea de yoga, asigurând o mulțime de beneficii pentru minte și corp: 

Stimulează creșterea nivelului de relaxare 

Prin conectarea la momentul actual, gândurile de frecvență joasă, posibil asociate viitorului sau trecutului, sunt eliminate. Astfel, nivelurile de stres și anxietate se reduc semnificativ, contribuind la atingerea unei relaxări depline.  

Îmbunătățește sănătatea inimii și reduce inflamațiile

Practicarea unui stil de yoga poate contribui la îmbunătățirea întregului sistem cardiovascular, în special, a mușchiului inimii. Astfel, sângele poate fi pompat într-un ritm optim prin vene și artere, către țesuturi și organele vitale. De asemenea, yoga poate fi un factor esențial pentru reducerea inflamațiilor.

Te poate ajută să dormi mult mai bine 

Relaxarea obținută prin yoga poate fi benefică pentru momentele tale de odihnă. Cei care practică tehnicile specifice acestei arte pot adormi mai ușor și se pot trezi mult mai odihniți. Somnul este vital pentru refacerea organismului, la nivel celular. 

Îți permite să ai mai multă flexibilitate 

Prin mișcările specifice, yoga îmbunătățește flexibilitatea la nivelul întregului corp. De aceea, reprezintă o practică recomandată persoanelor de vârstă înaintată, sau celor care se confruntă cu sedentarismului, înainte de începerea unui anumit sport. 

Reține că ai nevoie doar de o saltea pentru yoga, precum și de îndrumarea unui instructor specializat în această artă, fie online, fie în cadrul unui centru de relaxare. Tehnicile de yoga îți permit să atingi un echilibru între minte și corp, ce poate influența în mod pozitiv percepția față de lume și relațiile cu cei din jur. 

Articolul Anterior

Cum se poate trata apa in mod corespunzator cu ajutorul unui deferizator?

Articolul Urmator

Ce locație să alegi pentru cererea în căsătorie? Iată 3 idei pe care le poți lua în considerare!

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *