Sfaturi pentru un stil de viaţă sănătos în sezonul rece

Trecerea la sezonul rece este o bucurie pentru unii, dar o corvoadă pentru alţii. Multe persoane resimt puternic impactul zilelor mai scurte şi mai puţin însorite, se simt devitalizate şi chiar apatice pe timpul toamnei, simptome care se pot agrava pe parcursul iernii. Pentru a evita astfel de probleme, este recomandat să faci o serie de schimbări în stilul tău de viaţă. Iată ce poţi face pentru a te simţi dinamic şi pentru a arăta cât mai bine.

Pune-te la curent cu starea ta de sănătate 

Multe persoane evită vizitele medicale anuale, pe motiv că, în general, se simt bine, ignorând micile probleme trecătoare. Cu toate acestea, este bine să mergi la un consult generalist pentru a-ţi verifica starea de sănătate. Dacă în sezonul rece ești apatic, poate şi mai irascibil, acesta poate fi un semn al deficienţei unor minerale şi vitamine. În urma unui set complet de analize, medicul tău de familie îţi poate recomanda suplimentele alimentare potrivite şi o dietă care să te ajute să te simţi în formă. 

Ai grijă de piele şi păr

Doamnele, în special, remarcă pe parcursul sezonului rece anumite schimbări ale podoabei capilare. Părul poate deveni devitalizat şi fragil. Acesta este un alt aspect care trebuie discutat cu medicul, dar, în paralel, poţi alege şampoane şi balsamuri puternic hidratante, care conţin ingrediente ce întăresc structura rădăcinii de păr. În cazul doamnelor care folosesc frecvent placa, ondulatorul sau bigudiurile electrice, se recomandă utilizarea unui produs de protectie termica par, care să îl protejeze de uscarea excesivă ce poate apărea în urma folosirii unor astfel de instrumente. Şi pielea necesită o îngrijire adecvată, aşa că optează pentru creme hidratante, cu ingrediente precum centella asiatica sau acidul hialuronic, care îţi protejează bariera lipidică a tenului, ce poate fi afectată de căldura uscată de la interior. 

Nu renunţa la mişcare

Încurajate de vremea frumoasă a primăverii şi a verii, multe persoane se apucă de jogging sau fac plimbări mai lungi în sezonul cald, obiceiuri pe care, din păcate, nu le păstrează şi în timpul anotimpurilor reci. Este de înţeles că temperaturile scăzute, bruma sau ceaţa nu te mai invită la plimbări prelungite sau la alergări prin parc. Cu toate acestea, trebuie subliniat faptul că mişcarea este esenţială pentru un stil de viaţă sănătos, dar şi pentru echilibrul mintal. Aşadar, chiar dacă nu vrei să mai faci mişcare în aer liber, dar nici nu doreşti să mergi la sală, ar fi bine să îţi alegi un program de exerciţii pe care îl poţi face acasă. Găseşti diferite astfel de programe, de la dans la yoga și pilates, pe care le poţi urma chiar din confortul propriului tău living.

O dietă echilibrată 

Toamna este foarte bogată în fructe şi legume, aşa că nu ar trebui să eziţi să le consumi cât mai des. De asemenea, în timpul sezonului rece, multe persoane simt nevoia de a consuma mai mulţi carbohidraţi şi produse bogate în zahăr, tocmai pentru a contracara lipsa de energie. Totuşi, e bine să ştii că limitarea consumului unor astfel de alimente este mai benefică dacă vrei să te simţi energizat, pentru că un consum ridicat de zahăr, de exemplu, chiar dacă te ajută să te simţi mai bine pe moment, după câteva ore te face să te simţi şi mai obosit. Privilegiază un consum de cinci porţii de fructe şi legume pe zi, completate de cereale integrale, peşte sau carne de curcan.  

Chiar dacă primăvara şi vara sunt anotimpurile tale preferate, te poţi simţi energic şi în formă şi în sezonul rece. Ţine cont de sfaturile de mai sus pentru a depăși cu bine efectele mai puţin plăcute ale trecerii la sezonul rece.

Sursă foto: Pexels.com

Articolul Anterior

Trei trucuri simple pentru o casa ordonata

Articolul Urmator

Driving anxiety: cum poți învinge teama de șofat

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *