Cum sa-ti faci viata mai usoara: 4 strategii

O buna parte din problemele care ne coplesesc zilnic apar din cauza unei gestionari ineficiente a timpului de care dispunem. Risipirea in activitati consumatoare de energie duce inevitabil la epuizare. Iar cand esti epuizat este foarte greu sa dai randament in relatiile de familie sau in activitatea profesionala. Iata patru strategii care te vor ajuta sa-ti faci propria viata mai usoara.

Odihna

Somnul este singura metoda naturala de refacere a organismului. Pe masura ce timpul de odihna scade, se acumuleaza oboseala, stresul si apar greselile. Iar daca ajungi sa sari peste prea multe ore de odihna, iti pui in pericol chiar sanatatea. Pentru a ajunge la cele opt ore recomandate de somn pe noapte, trebuie sa ai grija ce faci inainte de a intra in dormitor. Alimentatia de seara conteaza foarte mult si nu trebuie sa fie grea. Miscarea ajuta foarte mult la eliberarea de toxine din corp. La fel de important este dormitorul in sine. Salteaua pe care dormi trebuie sa fie de calitate, pentru a-ti usura postura. In camera in care te odihnesti ar fi ideal sa nu intre nici un ecran. O carte buna pe noptiera este suficient pentru a-ti limpezi gandurile. In locul dopaminei oferite de televizor, laptop sau telefon, fa-ti o rutina din a discuta macar cateva zeci de minute seara, inainte de somn, cu cei dragi.

Alimentatie

Ceea ce consumam isi pune intr-adevar o amprenta asupra calitatii vietii noastre. Mancarea poate deveni tocmai acel ritual de petrecere a timpului impreuna cu familia si cei dragi. Totul incepe cu micul dejun, care ar trebui sa fie principala masa a zilei. Micul dejun poate fi si prilejul unei intalniri scurte in familie, inainte ca fiecare sa-si urmeze traseul catre scoala ori serviciu. Daca il si pregatiti impreuna, avantajul este cu atat mai mare. O masa pregatita in casa iti ofera un control total al alimentelor pe care le consumi. Aprovizioneaza-te cu mancare putina si de calitate, renunta la mancarurile grele si compenseaza prin alternative sanatoase. Singurul lucru mai important decat mancarea este apa. Un control mai bun asupra calitatii hidratarii il obtii apeland la oferte de abonamente la purificatoare de apa acasa sau la birou.

Miscare

Miscarea regulata iti mentine corpul si mintea sanatoase si puternice. Cand vine vorba de activitate fizica, posibilitatile sunt nelimitate. Daca timpul iti permite si esti pasionat, poti face sport individual la nivel de performanta, cu echipament, sala si terenuri dedicate. Insa nu este obligatoriu sa investesti atat de mult. O simpla plimbare zilnica in aer liber sau cateva minute de intinderi in propria sufragerie sunt suficiente pentru a-ti mentine organismul in forma. In tot acest timp poti avea copiii langa tine sau poti asculta podcastul preferat, pentru a nu-ti lasa impresia ca pierzi timp pretios.

Surse de stres

O viata mai usoara inseamna si sa te eliberezi de principalele surse de stres. In primul rand, identifica persoanele toxice din jurul tau si incearca sa petreci cat mai putin timp in compania lor. Limiteaza-te la strictul necesar. In afara oamenilor, stresul provine pe cale electronica. Daca acasa, in masina, la birou sau in vacanta tresari la orice sunet al telefonului, e momentul sa iei o pauza. Seara, dupa program, de indata ce ai intrat pe usa, lasa telefonul langa chei si intoarce-te la el abia maine dimineata. Limiteaza-ti activitatea profesionala la orele de program si fa-ti toata treaba in acest interval. Anunta-ti superiorii, colaboratorii si partenerii de afaceri ca nu esti disponibil dupa program, deoarece te dedici familiei.

Ceea ce mancam, felul in care ne odihnim si in care ne petrecem timpul liber ne influenteaza viata. Cu cat te eliberezi mai mult de povara sedentarismului si a unei alimentatii gresite, cu atat te vei putea bucura mai mult de compania celor dragi.

Articolul Anterior

Cum poti sa devii mai bun la jocurile de poker

Articolul Urmator

2 lucruri de luat în calcul înainte de a apela la un arhitect

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *