5 sfaturi simple care te vor ajuta să mănânci mai sănătos

Dietele nu sunt pentru mulți cel mai interesant subiect de conversație. Dacă ai încercat de-a lungul timpului diverse diete, însă niciuna nu a fost “rețeta de succes”, poate ar trebui să privești lucrurile dintr-o perspectivă diferită.

Unele diete sunt foarte restrictive și îți pot îngreuna eforturile chiar înainte de a le începe. Potrivit nutriționiștilor, cea mai bună soluție pe care o poți adopta pe termen lung este moderația. Aceasta, combinată cu câteva obiceiuri sănătoase în ceea ce privește alimentația, te vor ajuta să mănânci mult mai sănătos.

Ce sunt obiceiurile sănătoase?

Obiceiurile sănătoase sunt opțiunile care nu îți îngrădesc poftele, ci te lasă să te bucuri de toate alimentele preferate, într-o variantă reinterpretată, mai organizată și mai sănătoasă. Iată mai jos ce poți face pentru a avea o alimentație mai sănătoasă:

Planifică-ți întotdeauna mesele din timp

Ai fost vreodată la cumpărături când îți era foame? Atunci știi cât de greu este să te concentrezi strict pe lista de cumpărături pe care ai făcut-o. Același lucru se întâmplă și cu mesele pe care nu le planifici. Dacă se apropie ora cinei, dar nu ai nici cea mai vagă idee ce să gătești, vei alege cu siguranță ceva rapid și ușor de pregătit. Această alegere este cel mai probabil mai puțin nutritivă decât o masă atent planificat[ și, de cele mai multe ori, mult mai bogată în calorii. Atunci când îți planifici mesele sau, chiar și mai bine, gătești mai multe porții pentru mai multe zile, îți ușurezi munca, dar și alegerile. Astfel, vei avea la îndemână mâncăruri sănătoase, gata de savurat și nu te vor tenta alte alimente.

Nu renunța complet la mâncărurile care îți plac

Chiar dacă mâncarea ta preferată este șnițelul cu cartofi prăjiți, despre care se spune că este o bombă calorică, asta nu înseamnă că trebuie să renunți total la ele. Restricțiile sunt cele care ne descurajează și ne abat cel mai des de la un stil de viață mai sănătos. Într-adevăr, ideal ar fi să consumăm cu moderație alimentele grase și bogate în calorii, cu o frecvență ceva mai redusă. Uite ce poți să faci: în loc să gătești șnițelele și cartofii prăjiți în baie de ulei, prepară-le la air fryer. Este o alternativă la fel de delicioasă, dar mult mai sănătoasă, de care te poți bucura fără să simți că regresezi.

Micșorează porțiile

Cele mai citite articole

O idee foarte bună este să folosești o farfurie mai mică decât cea obișnuită. Astfel, nu vei avea tentația de a o umple, pentru că spațiul este mai limitat și nici nu vei consuma aceeași cantitate pe care o mănânci de obicei. Acest lucru nu doar că îți permite să mănânci mai puțin, dar îți indică și când ar trebui să te oprești.

Hidratează-te

Poate părea deja obositor să auzi acest lucru, dar apa, mai ales în cantități adecvate, este esențială pentru un stil de viață sănătos. Corpul are nevoie de apă pentru a funcționa eficient. Consumă 1,5-2 litri de apă pe zi, chiar mai mult, dacă ai un stil de viață activ. Poate părea greu să consumi cantități atât de mari de apă, dar poți începe prin câteva obiceiuri utile. De exemplu, îți poți începe ziua cu un pahar mare de apă, imediat cum te trezești. Secretul este să ai mereu la îndemână o sticlă sau un pahar de apă, la care poți apela chiar și atunci când simți nevoia de o gustare.

Încearcă să mănânci cât mai colorat

Fructele și legumele sunt esențiale pentru o viață sănătoasă, iar, cu cât sunt mai colorate, cu atât mai bine. Fiecare culoare înseamnă o gamă diferită de nutrienți care îți hrănesc eficient corpul și îl mențin sănătos. Culorile din farfuria ta semnifică o paletă completă de vitamine, minerale, fibre, antioxidanți și fitonutrienți care îți asigură o alimentație corectă.

Este important să reținem că fiecare persoană este unică, chiar dacă aceste sfaturi sunt potrivite pentru publicul larg. Dacă ai nevoie de un plan de alimentație specific, adaptat nevoilor și obiceiurilor tale, cel mai bun sfat este să discuți cu medicul nutriționist, care îți poate oferi recomandări personalizate.

Sursa foto: unsplash.com

Cele mai citite articole

Articolul Anterior

5 motive pentru a folosi covorul de protecție într-un proiect de renovare

Articolul Urmator

Cum să te protejezi de factorii externi la locul de muncă?

Cele mai populare